فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن

پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن

RSS feed.

  • پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن
    پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمندسته: علوم تربیتی
    بازدید: 31 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 443 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 36

    پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن شامل 75 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان جامعه شناسی و علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن

    پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن شامل 75 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    زندگی نامه

    جیمز اس. کلمن دوره ی حرفه ای بسیار متنوعی را در جامعه شناسی تجربه کرد؛ برچسب « نظریه پرداز » تنها یکی از مواردی است که می توان در مورد او به کار برد. او در 1955 درجه ی دکترایش را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد  و یک سال بعد حرفه ی دانشگاهی اش را به عنوان یک استادیار در دانشگاه شیکاگو آغاز نمود ( پس از چهارده سال که در دانشگاه جونز هاپکینز ماندگار شد، در 1973 به شیکاگو بازگشت و تا پایان عمرش در آنجا باقی ماند ). کلمن در همان سالی که تدریس را در شیکاگو آغاز کرد، مؤلف جزء ( به همراه سیمور مارتین لیپست و مارتین ای. ترو ) یکی از بررسی های بسیار مهم در تاریخ جامعه شناسی صنعتی، اگر نگوییم کل جامعه شناسی، با عنوان مردم سالاری اتحادیه ای بود. ( پایان نامه ی دکتری کلمن در دانشگاه کلمبیا به راهنمایی لیپست به برخی از مسائل مطرح شده در مردم سالاری اتحادیه ای پرداخت ). او سپس توجه خود را به پژوهش درباره ی جوانان و آموزش و پرورش معطوف کرد که ماحصل آن گزارش تاریخی دولت فدرال بود ( کاری که به اثر بسیار معروفی تحت عنوان « گزارش کلمن » تبدیل شد ).

    این گزارش به سیاست بسیار بحث برانگیز اتوبوسی کردن [ بردن کودکان با اتوبوس به مدارس مناطق دیگر منظور آمیزش نژادی - م ] به عنوان روشی برای کسب برابری نژادی در مدارس آمریکا منتهی شد. در نتیجه ی همین کار بود که کلمن تأثیر عملی بزرگ تری نسبت به هر جامعه شناس آمریکایی دیگر بر جای گذاشت. پس از آن کلمن توجه خود را از جهان عملی به فضای خاص جامعه شناسی ریاضی ( بویژه مقدمه ای بر جامعه شناسی ریاضی [1964] و ریاضیات کنش جمعی [1973] ) انتقال داد. در سال های بعد، به نظریه ی جامعه شناسی بویژه نظریه ی گزینش عقلانی روی آورد و به انتشار کتاب بنیادهای نظریه ی اجتماعی (1990 ) و پایه گذاری نشریه ی عقلانیت و جامعه در 1989 نایل آمد. کارهای معرفی شده در این جا تنوع تقریباً باور نکردنی آثار کلمن را منعکس می سازند، اما این آثار صرفاً بخش ناچیزی از کارنامه ی حرفه ای او را که بالغ بر 28 کتاب و 301 مقاله می شود، نشان می دهد.

    کلمن قبل از آن که وارد گروه معروف جامعه شناسی دانشگاه کلمبیا در سال 1951 شود، در 1949 لیسانس خود را از دانشگاه پاردیو دریافت کرد و به عنوان یک شیمی دان برای شرکت ایستمن کوداک فعالیت نمود. یکی از چهره های تأثیر گذار بر کار کلمن، رابرت مرتون نظریه پرداز و بویژه سخنرانیی هایش درباره ی دورکیم و تعیین کننده های اجتماعی رفتار فردی بود. شخصیت با نفوذ دیگر بر کلمن روش شناس مشهور پل لازارسفلد بود و در واقع علاقه ی مادام العمر کلمن به روش های کمی و جامعه شناسی ریاضی از تأثیرات او آب می خورد. سومین چهره ی تأثیرگذار سیمور مارتین لیپست بود که کلمن به گروه پژوهشی او پیوست و نهایتاً از این طریق در اجرای پژوهش بسیار مهم مردم سالاری اتحادیه ای مشارکت کرد. بدین سان، این آموزش ها کلمن را در آشنایی با نظریه، روش ها و پیوند آنها با تحقیق تجربی توانمندتر ساخت. این یک الگو برای جامعه شناسان جویای نام بوده و هست.

    کلمن بر پایه ی این تجارت، زمانی که دانشکده ی تحصیلات تکمیلی را ترک کرد و دوره ی حرفه ای اش را در پیش گرفت، « بینش » خود را درباره ی جامعه شناسی اینگونه توصیف کرد:

    و ...

    فهرست مطالب

    زندگی نامه

    نظریه ی گزینش عقلانی

    بنیادهای نظریه ی اجتماعی

    رفتار جمعی

    هنجارها

    کنشگر حقوقی

    انتقادات

    پایان

    عنوان : نظریه گزینش عقلانی کلمن

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 444 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 75

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن , پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن , دانلود پاورپوینت نظریه گزینش عقلانی کلمن , پاورپوینت رایگان نظریه گزینش عقلانی کلمن , دانلود پاورپوینت رایگان نظریه گزینش عقلانی کلمن , پاورپوینت زندگی نامه جیمز کلمن , دانلود پاورپوینت زندگی نامه جیمز کلمن , پاورپوینت زندگینامه جیمز کلمن , دانلود پاورپوینت زندگینامه جیمز کلمن , پاورپوینت بیوگرافی جیمز کلمن , دانلود پاور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.