فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان

مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان

RSS feed.

  • مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان
    مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریاندسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 75 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 37

    مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان

    قیمت فایل فقط 10,000 تومان

    خرید

    بصورت فایل ورد

    همراه با منابع

    وفاداری مشتریان

    بازاریابان تا دیروز تنها در اندیشه یافتن مشتری بودند و گروه فروش در پی شکار مشتریان تازه بود ولی در دیدگاه امروزی، بازاریابی یعنی رشد دادن مشتری و توجه به رضایت مندی و کیفیت خدمات از دیدگاه مشتری. امروزه، هنر بازاریابی آن است که مشتریان یک سازمان در داخل سازمان همکار و در خارج از سازمان حامی و طرفدار سازمان باشند. امروزه متعهد کردن مشتری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. پرداختن به مقوله وفاداری و مطالعه وفاداری به نام و نشان (مارک) و وفاداری مشتریان توسط افراد زیادی بسط و گسترش داده شده است. وفاداری، ذهنیت مثبتی را در اذهان شنونده ایجاد می کند. هرکسی از یک دوست خوب، همسر و یا همکار خوب توقع دارد که به او وفادار بماند. در اغلب موارد وفاداری از روابطی سرچشمه می گیرد که طرفین رابطه هر دو برنده باشند. در دنیای رقابتی امروز خدمات ارائه شده از سوی شرکت های رقیب روزبه روز به یکدیگر شبیه تر می شوند. و دیگر به سختی می توان مشتری را با ارائه خدمتی کاملاً نو در بلندمدت شگفت زده کرد. زیرا نوآورانه ترین خدمات به سرعت از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه می گردند(جعفری­ نیا و همکاران،1391،ص­37).

    امروزه، شناخت و پیش بینی نیازهای مشتریان برای بنگاه اقتصادی جهت کسب مزیت رقابتی و بخش بند ی بازار ضرور ی است مشتری عامل کلیدی و محوری در تقویت چابکی سازمان قلمداد می شود و جهت گیری کلیه اهداف، استراتژی ها و منابع حول محور جذب و نگهداری مشتری می باشد حفظ و تقویت وفاداری مشتریان برای شرکتهایی که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش ­را در بازار دارند، چالشی استراتژیک تلقی می شود (سوتان و کلین،2013، ص­212)[1]

    2-2-1) تعاریف وفاداری مشتریان از دیدگاه مختلف

    تلاش برای تعریف وفاداری بیش از آنچه تصور شود مشکل است. مشکل اصلی تشخیص این نکته است که آیا وفاداری یک متغیر رفتاری یا متغیر مربوط به نگرش است (دافی،1998،ص 434)[2].

    وفاداری عبارتست از" وجود یک نوع نگرش مثبت به یک پدیده مارک، (خدمت، مغازه یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن"  اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط اولیور[3] (1999) مطرح شده است: " وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تاثیرات و تلاش های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد­ (لین وونگ،2006،ص30).[4]


    [1] Sutton and Klein,2013

    2Duffy,1998

    3Oliver,1999

    4Lin and wang,2006

    قیمت فایل فقط 10,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.