فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان

گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان

RSS feed.

  • گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان
    گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان دسته: سایر رشته
    ها

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 7067 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 54

    گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان در 54 صفحه ورد قابل
    ویرایش

    قیمت فایل فقط 4,000 تومان

    خرید

    گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان در 54 صفحه ورد قابل
    ویرایش

    مقدمه:

    از انجا که بسیاری از مباحث در حیطه تئوری برای دانشجو بیان می
    گردد و هضم ان در کلاس های تئوری برای دانشجو تقریبا سخت و شاید
    هم ممکن نباشد لذا این دوره های کاراموزی می تواند تا حد بسیار
    زیادی دانشجو را در فهم و درک مسایل تئوری کمک نماید و همچنین
    باعث پیوند مسایل تئوری و اجرایی به خصوص در رشته ی معماری صرفا
    اجرایی گردد. همچنین این دوره کاراموزی دانشجو را با محیط کاری
    اینده و افراد و ایتم هایی که در اینده با ان برخورد دارد نیز
    اشنا می سازد نحوه برخورد با افراد مختلف و همکاران و… از
    مهمترین دستاوردهای این دوره می باشد.

     آشنایی کلی با مکان کارآموزی و قوانین مهم آن

    برای گذراندن کارآموزی مکانی دولتی را انتخاب کرده ام که مربوط به
    رشته معماری هم می شود . یعنی شهرداری گرگان که در آن برای ساخت
    یک ساختمان مسکونی و یا با کاربری دیگر مجوز داده می شود .شهرداری
    مکانی پر رفت و آمد و پر دغدغه ای است . سر و کار زدن با ارباب
    رجوع و یا هر قشری از جامعه و رفتار درست با آنها بسیار مهم می
    باشد و کنترل کردن این فضاها بسیار مشکل می باشد به همین دلیل از
    بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش دارای کارمندهای خاص خودش
    است که د ارای تخصص و تجربه می باشند . در شهرداری فضاهایی از
    قبیل بخش شهرسازی و واحد عمران و بخش نوسازی و در آمد و دبیرخانه
    ، بانک ، اتاق معاونین و شهردار و غیره است

    در این مکان باید برای برخورد درست با همکاران سنجیده تر رفتار
    کنیم . در شهرداری مسائلی قابل ذکر و مهم می باشد .

    1-  برای واحدهای زیر 75 متر مربع 5/12 متر مربع پارکینگ
    نیاز دارد

    2-  برای دو واحد که تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز است

    3-  برای واحدهای اداری به ازای هر 1 متر مربع 25 متر مربع
    پارکینگ نیاز دارد .

    4-  برای واحد تجاری و باب به ازای هر باب 25 متر تا 50 متر
    مربع پارکینگ

    برای واحد آموزشسی به ازای هر 1 متر مربع  متر مربع پارکینگ
    نیاز است .

    برای واحدهایی در سایت اداری به ازای هر 15 متر مربع 25 مترمربع
    نیاز هستند .

    برای واحدهای فرماتی به ازای هر 1 متر مربع 5/37 متر مربع پارکنیگ
    مورد قبول است .

    و در اجرای طراحی و اجرای آسانسور برای ساختمانهای 4 طبقه و به
    بالا الزامی می باشد در معابر بالای 2 متر پنجره ساختمانها می
    بایستی دو جداره اجرا شود .

    حداقل ارتفاع تجاری 3 متر می باشد .

    در تجاری سطح معابر 12 الی 16 متر یک باب واحد تجاری و از 16 متر
    به بالا در واحد تجاری تا سقف 25% سطح اشغال و حداکثر 50 متر مربع
    مجاز است .

    در جانمایی کلیه پلاکها رعایت 2/1 متر از پلاک ثبتی الزامی است
    ضمنا به منظور حفظ فاصله از پلاک ثبتی در سطوج نورگیرالزامی است .

    رعایت حداقل 6 متر از پلاک ثبتی در مجتمع های بلند مرتبه سازه ای
    و 7 طبقه به بالا الزامی می باشد .

    ارتفاع کنسول در معابر عمومی حداقل 5/4 متر می باشد .

    سطح اشغال زیرزمین حداکثر 80% عرصه در تمام کاربریها بلامانع است
    .

    از همه مهمتر کاربریهای ساختمان مورد بررسی می باشد .

    کاربریها یعنی ساختمان های مورد استفاده چه قشری می شود . مسکونی
    ، اداری ، آموزشی ، خدماتی ، فضای سبز ، بهداشتی و…

    کاربری اداری : به سه قسمت که شامل کاربری اداری محله، ناحیه و
    مرکز شهر تقسیم می شود . تراکم ساختن در سه مورد فوق به ترتیب
    200% ، 220% و 240% تعداد طبقات به ترتیب 6 ،8 و 10 و سطح اشغال
    به ترتیب 45% ، 40% و 25% پیشنهاد شده است.

    در اراضی شیب دار ارائه نقشه های دیوار محافظ و اجرای دیوار
    اجباری است . رعایت ضوابط ساخت مندرج در آیین نامه 2800ا لزامی
    است .

    حداقل درز انقطاع در تراز هر طبقه برابر یک صدم ارتفاع آن تراز می
    باشد . معافیت تامین پارکنیگ برای واحدهای کوچک حداکثر تا دو واحد
    می باشد و علاوه بر آن می بایست پارکنیگ مورد نیاز تامین گردد .

    طرح تفصیلی شهرداری گرگان :

    ( مقیاس 2000/1 کل سطح شهر گرگان با کاربری های مختلف)

    مسکونی تراکم کم ، مسکونی تراکم متوسط ،مسکونی تراکم ویژه
    نهارخوران ، مسکونی تراکم قدیم ، آموزشی ، محور تجاری، مسکونی
    کارگاهی ، خدمات شهری ، خدمات حمل ونقل ، مسکونی آموزشی .

    صنایع گردشگری، فضای سبز حریم ، فضای سبز عمومی ، اداری ،ورزشی ،
    درمانی ، بهداشت درمانی ، جهانگردی ، پذیرایی ، مذهبی.

    در طرح تفصیلی به صورت نقشه مشخص شده به رنگهای مختلف  و
    بافت قدیم و بافت جدید شهر را مشخص می کند و کاربری متن مورد
    بررسی را نمایش می دهد . در طرح تفصیلی شهر چگونگی کاربری هر
    ساختمان و تغییرات کاربری ها را بررسی می کنند و جریمه های لازم
    برای هر منطقه با کاربری معلوم شده را مشخص می نماید .

    در خیابانهای با عرض بیش از 20 متر در صورتیکه احداث ساختمان
    غیرمسکونی باشد ، درمانی ،آموزشی ، ورزشی و تجمع های تجاری فرهنگی
    ، مذهبی ، جهانگردی پذیرایی مد نظر باشد . عقب نشینی حداقل 5 متر
    از بر خیابان الزامی است و در ساختمان دولتی و اداری به ترتیب در
    معابر بالای 20 متر و 10 متر ودر معابر کمتر از 20 متر 6 متر عقب
    نشینی از برخیابان می باشد .

    آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات :

    در شهر سازی گرگان اول در بخش شماردهی پرونده های جدید کار کردم و
    آشنایی با فرم های جدید و درخواست های افراد مختلف برای گرفتن
    صدور پروانه و یا عدم خلاف و گزارش بازدید که در سیستم آن بخش از
    سه قسمت (کلاسه دهی از طریق سیستم ) اطلاعات پرونده جدید ،
    اطلاعات پرونده و فرم درخواست ، اطلاعات مورد بازدید ، در تشکیل
    پرونده نیاز کد نوسازی ملک و اطلاعات ملک داشت . مثل سند و یا
    قولنامه ، آدرس ،کد پستی کاربری مربوطه، نوع مالکیت زمین ، نوع
    سند ، کد محدوده ، پلاک ثبتی ، نام مالک ، وضعیت مشاعی ساختمان را
    حتما در سیستم وارد می کردیم ..

    در فرم درخواست پرونده باید شماره دبیرخانه و تاریخ آن و تاریخ
    نامه و شماره نامه و نام مالک و صاحب نامه و همینطور شماره
    دفترخانه ثبت می شد و در انتخای کار در سیستم کلید تایید می زدم و
    فرم درخواست در سیستم ثبت می شد .

    اطلاعات مامور بازدید : یعنی در سیستم وقتی ارباب رجوه برای
    بازدید ساختمان خود نوبت گرفت باید در آن روز مامور بازدید خود را
    مشخص کند که با ثبت کردن در سیستم و نام مامور بازدید آن را ارسال
    می کنیم به سیستم خود مامور بازدید.

    در مرحله دوم کارآموزی خود برای آشنایی با ساختمان و مراحل کار
    ساختمان سازی با مامور بازدید به بازدید از چند ساختمان و زمین
    بایر و ساختمان تخریب شده رفتم .

    در هنگام بازدید و متر کشی از فضاهای مختلف زمین و ابعاد زمین و
    مساحت تقریبی زمین و یادداشت اعداد بدست آمده در بازدید و دیدن
    عملیات و پیشرفت ساختمان در مراحل مختلف کار بود . در بازدید از
    این مراحل و دیدن خلافی های ساختمان و نداشتن عدم صلاحیت در کار و
    تعطیل کردن کار از طریق مامور بازدید صورت می گرفت… که همراه با
    عکس و گزارش مامورد بازدید همراه بود .

    در بخش آخر که فعالیت کردم بخش کنترل نقشه بود .

    برای بدست آوردن زیربنای نقشه وپلانی که مورد بررسی بود بر اساس
    ضوابط به صورت زیر عمل می کردیم : بررسی کل مساحت نقشه البته با
    کسر کردن تراس و نورگیرها و راه پله .

    برای واحدهای زیر 75 متر مربع  پارکینگ نیاز دارد .

    برای واحدهای بالای 75 متر مربع m25 پارکینگ نیاز نیست .

    برای واحد تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز نیست .

    برای واحدهای اداری به ازای هر متر مربع m 25 پارکینگ نیاز است .

    برای واحدهای تجاری (باب) به ازای هر باب تا 50 متر مربع 25 متر
    مربع پارکینگ نیاز است .

    اگر یک باب 51 متر مربع به بالا بود

    برای واحدهای ورزشی به ازای هر 100 متر مربع  پارکنیگ نیاز
    است .

    برای واحدهای در سایت اداری به ازای هر 150 متر مربع 25متر مربع

    برای واحدهای خدماتی به ازای هر 100 متر مربع 5/37 متر مربع
    پارکینگ نیاز است .

    از کل مساحت کل مساحت تقریبی برای زیربنای مفید ساختمان بدست می
    آید که بامشخص کردن نیاز پارکنیگ و نیز عقب نشینی مورد نیاز و
    همینطور خلافی ها برای پیش آمدگی های ساختمان مشخص می شود و میزان
    تراکم ساختمان را نسبت به مساحت ساختمان محاسبه می کنند و سطح
    اشغال درصد آن معلوم می شود که دونوع تراکم وجود دارد یکی تراکم
    مبنا ( تراکم ها نیز بر اساس منطقه و حوزه مربوطه درصد دارد) و
    تراکم سقف که همگی در کنترل نقشه مورد استفاده قرار می گیرد.

    در سیستم کنترل نقشه 3 گزینه وجود دارد:1- تایید نقشه 2- صدور
    پروانه 3- اعلام ضابطه ها .

    تایید نقشه :

    نیاز دارد به کد نوسازی و بعد  از باز شدن صفحه مورد نیاز در
    سیستم مشخصات ملک را وارد کرده ، جهت های ساختمان توسط کروکی .
    مساحت کل زمین و طبق سند مساحت پس از براصلاحی ، منطقه مربوطه ،
    کاربری، کد محدوده ، تراکم ، درصد معلوم شده ، پلاک ثبتی و نظر
    کارشناس و…

    صدور پروانه :

    کد نوسازی وارد می کنیم و اطلاعات ملک مربوطه صفحه اش باز می شود
    و کروکی جدید ساختمان را می کشیم و شماره پروانه ، تاریخ صدور
    پروانه ، سطح اشغال ، بخش ثبتی ( توضیحات کنترل فنی )(توضیحات
    برهای) (ابعاد زمین )(نوع کاربری)(شماره استعلام و تاریخ)(مساحت
    زمین بعد از بر اصلاحی )(مساحت طبق سند)(وضعیت زمین ) را در سیستم
    مشخص می کنیم .

    اعلام ضابطه ها :

    در این گزینه نیز جهت های مربوطه نقشه را مشخص می کنیم. مساحت پس
    از بر اصلاحی وضع موجود ، مساحت طبق سند ، کاربری ، تراکم و درصد
    ، کاربری موجود ، تراکم ، کد مرجع، کد محدوده خدمات ، نظریه
    کارشناس و… را در سیستم ثبت می کنیم.

    که با این مشخصات کلی می توان در کنترل نقشه :

    1-  اصلاحی و تغییرات نقشه صورت می گیرد

    2-  صدور پروانه

    3-  افزایش بنا

    4-  صدور پایانکار

    5-  گواهی بهره برداری

    6-  پروانه تعمیرات

    7-  صدور گواهی استعلام از ادارات برق و بیمه صادر شود

    که فعالیت آخر من در شهرداری بود.

    پیشنهادات:

    در شهرداری از قوانین خاصی پیروی می کنند که بسیار لازم و قابل
    قبول می باشد که در این مدت که من در آن بخش فعالیت نموده ام
    افراد بسیاری از قشرهای مختلف برای انجام کار به شهرداری آمده اند
    و هر شخصی مشکل خاصی داشت که با گذراندن مراحل خاصی که در آن بخش
    صورت گرفته بود می توانست مشکل خود را حل نماید و به کار ساختمانی
    خود ادامه دهد . پیشنهادم در این باره این است که با وجود افرادی
    با تجربه بیشتر در کار شهرسازی می توان سرعت کاری را افزایش داد و
    ارباب رجوع را راضی نمود.

    گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان در 54
    صفحه ورد قابل ویرایش

    مقدمه:
    از انجا که بسیاری از مباحث در حیطه تئوری برای دانشجو بیان می
    گردد و هضم ان در کلاس های تئوری برای دانشجو تقریبا سخت و شاید
    هم ممکن نباشد لذا این دوره های کاراموزی می تواند تا حد بسیار
    زیادی دانشجو را در فهم و درک مسایل تئوری کمک نماید و همچنین
    باعث پیوند مسایل تئوری و اجرایی به خصوص در رشته ی معماری صرفا
    اجرایی گردد. همچنین این دوره کاراموزی دانشجو را با محیط کاری
    اینده و افراد و ایتم هایی که در اینده با ان برخورد دارد نیز
    اشنا می سازد نحوه برخورد با افراد مختلف و همکاران و… از
    مهمترین دستاوردهای این دوره می باشد.

     آشنایی کلی با مکان کارآموزی و قوانین مهم آن
    برای گذراندن کارآموزی مکانی دولتی را انتخاب کرده ام که مربوط به
    رشته معماری هم می شود . یعنی شهرداری گرگان که در آن برای ساخت
    یک ساختمان مسکونی و یا با کاربری دیگر مجوز داده می شود .شهرداری
    مکانی پر رفت و آمد و پر دغدغه ای است . سر و کار زدن با ارباب
    رجوع و یا هر قشری از جامعه و رفتار درست با آنها بسیار مهم می
    باشد و کنترل کردن این فضاها بسیار مشکل می باشد به همین دلیل از
    بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش دارای کارمندهای خاص خودش
    است که د ارای تخصص و تجربه می باشند . در شهرداری فضاهایی از
    قبیل بخش شهرسازی و واحد عمران و بخش نوسازی و در آمد و دبیرخانه
    ، بانک ، اتاق معاونین و شهردار و غیره است
    در این مکان باید برای برخورد درست با همکاران سنجیده تر رفتار
    کنیم . در شهرداری مسائلی قابل ذکر و مهم می باشد .
    1-  برای واحدهای زیر 75 متر مربع 5/12 متر مربع پارکینگ
    نیاز دارد
    2-  برای دو واحد که تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز است
    3-  برای واحدهای اداری به ازای هر 1 متر مربع 25 متر مربع
    پارکینگ نیاز دارد .
    4-  برای واحد تجاری و باب به ازای هر باب 25 متر تا 50 متر
    مربع پارکینگ
    برای واحد آموزشسی به ازای هر 1 متر مربع  متر مربع پارکینگ
    نیاز است .
    برای واحدهایی در سایت اداری به ازای هر 15 متر مربع 25 مترمربع
    نیاز هستند .
    برای واحدهای فرماتی به ازای هر 1 متر مربع 5/37 متر مربع پارکنیگ
    مورد قبول است .
    و در اجرای طراحی و اجرای آسانسور برای ساختمانهای 4 طبقه و به
    بالا الزامی می باشد در معابر بالای 2 متر پنجره ساختمانها می
    بایستی دو جداره اجرا شود .
    حداقل ارتفاع تجاری 3 متر می باشد .
    در تجاری سطح معابر 12 الی 16 متر یک باب واحد تجاری و از 16 متر
    به بالا در واحد تجاری تا سقف 25% سطح اشغال و حداکثر 50 متر مربع
    مجاز است .
    در جانمایی کلیه پلاکها رعایت 2/1 متر از پلاک ثبتی الزامی است
    ضمنا به منظور حفظ فاصله از پلاک ثبتی در سطوج نورگیرالزامی است
    .
    رعایت حداقل 6 متر از پلاک ثبتی در مجتمع های بلند مرتبه سازه ای
    و 7 طبقه به بالا الزامی می باشد .
    ارتفاع کنسول در معابر عمومی حداقل 5/4 متر می باشد .
    سطح اشغال زیرزمین حداکثر 80% عرصه در تمام کاربریها بلامانع است
    .
    از همه مهمتر کاربریهای ساختمان مورد بررسی می باشد .
    کاربریها یعنی ساختمان های مورد استفاده چه قشری می شود . مسکونی
    ، اداری ، آموزشی ، خدماتی ، فضای سبز ، بهداشتی و…
    کاربری اداری : به سه قسمت که شامل کاربری اداری محله، ناحیه و
    مرکز شهر تقسیم می شود . تراکم ساختن در سه مورد فوق به ترتیب
    200% ، 220% و 240% تعداد طبقات به ترتیب 6 ،8 و 10 و سطح اشغال
    به ترتیب 45% ، 40% و 25% پیشنهاد شده است.
    در اراضی شیب دار ارائه نقشه های دیوار محافظ و اجرای دیوار
    اجباری است . رعایت ضوابط ساخت مندرج در آیین نامه 2800ا لزامی
    است .
    حداقل درز انقطاع در تراز هر طبقه برابر یک صدم ارتفاع آن تراز می
    باشد . معافیت تامین پارکنیگ برای واحدهای کوچک حداکثر تا دو واحد
    می باشد و علاوه بر آن می بایست پارکنیگ مورد نیاز تامین گردد .

    طرح تفصیلی شهرداری گرگان :
    ( مقیاس 2000/1 کل سطح شهر گرگان با کاربری های مختلف)
    مسکونی تراکم کم ، مسکونی تراکم متوسط ،مسکونی تراکم ویژه
    نهارخوران ، مسکونی تراکم قدیم ، آموزشی ، محور تجاری، مسکونی
    کارگاهی ، خدمات شهری ، خدمات حمل ونقل ، مسکونی آموزشی .
    صنایع گردشگری، فضای سبز حریم ، فضای سبز عمومی ، اداری ،ورزشی ،
    درمانی ، بهداشت درمانی ، جهانگردی ، پذیرایی ، مذهبی.
    در طرح تفصیلی به صورت نقشه مشخص شده به رنگهای مختلف  و
    بافت قدیم و بافت جدید شهر را مشخص می کند و کاربری متن مورد
    بررسی را نمایش می دهد . در طرح تفصیلی شهر چگونگی کاربری هر
    ساختمان و تغییرات کاربری ها را بررسی می کنند و جریمه های لازم
    برای هر منطقه با کاربری معلوم شده را مشخص می نماید .
    در خیابانهای با عرض بیش از 20 متر در صورتیکه احداث ساختمان
    غیرمسکونی باشد ، درمانی ،آموزشی ، ورزشی و تجمع های تجاری فرهنگی
    ، مذهبی ، جهانگردی پذیرایی مد نظر باشد . عقب نشینی حداقل 5 متر
    از بر خیابان الزامی است و در ساختمان دولتی و اداری به ترتیب در
    معابر بالای 20 متر و 10 متر ودر معابر کمتر از 20 متر 6 متر عقب
    نشینی از برخیابان می باشد .

    آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات :
    در شهر سازی گرگان اول در بخش شماردهی پرونده های جدید کار کردم و
    آشنایی با فرم های جدید و درخواست های افراد مختلف برای گرفتن
    صدور پروانه و یا عدم خلاف و گزارش بازدید که در سیستم آن بخش از
    سه قسمت (کلاسه دهی از طریق سیستم ) اطلاعات پرونده جدید ،
    اطلاعات پرونده و فرم درخواست ، اطلاعات مورد بازدید ، در تشکیل
    پرونده نیاز کد نوسازی ملک و اطلاعات ملک داشت . مثل سند و یا
    قولنامه ، آدرس ،کد پستی کاربری مربوطه، نوع مالکیت زمین ، نوع
    سند ، کد محدوده ، پلاک ثبتی ، نام مالک ، وضعیت مشاعی ساختمان را
    حتما در سیستم وارد می کردیم ..
    در فرم درخواست پرونده باید شماره دبیرخانه و تاریخ آن و تاریخ
    نامه و شماره نامه و نام مالک و صاحب نامه و همینطور شماره
    دفترخانه ثبت می شد و در انتخای کار در سیستم کلید تایید می زدم و
    فرم درخواست در سیستم ثبت می شد .
    اطلاعات مامور بازدید : یعنی در سیستم وقتی ارباب رجوه برای
    بازدید ساختمان خود نوبت گرفت باید در آن روز مامور بازدید خود را
    مشخص کند که با ثبت کردن در سیستم و نام مامور بازدید آن را ارسال
    می کنیم به سیستم خود مامور بازدید.
    در مرحله دوم کارآموزی خود برای آشنایی با ساختمان و مراحل کار
    ساختمان سازی با مامور بازدید به بازدید از چند ساختمان و زمین
    بایر و ساختمان تخریب شده رفتم .
    در هنگام بازدید و متر کشی از فضاهای مختلف زمین و ابعاد زمین و
    مساحت تقریبی زمین و یادداشت اعداد بدست آمده در بازدید و دیدن
    عملیات و پیشرفت ساختمان در مراحل مختلف کار بود . در بازدید از
    این مراحل و دیدن خلافی های ساختمان و نداشتن عدم صلاحیت در کار و
    تعطیل کردن کار از طریق مامور بازدید صورت می گرفت… که همراه با
    عکس و گزارش مامورد بازدید همراه بود .
    در بخش آخر که فعالیت کردم بخش کنترل نقشه بود .
    برای بدست آوردن زیربنای نقشه وپلانی که مورد بررسی بود بر اساس
    ضوابط به صورت زیر عمل می کردیم : بررسی کل مساحت نقشه البته با
    کسر کردن تراس و نورگیرها و راه پله .
    برای واحدهای زیر 75 متر مربع  پارکینگ نیاز دارد .
    برای واحدهای بالای 75 متر مربع m25 پارکینگ نیاز نیست .
    برای واحد تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز نیست .
    برای واحدهای اداری به ازای هر متر مربع m 25 پارکینگ نیاز است
    .
    برای واحدهای تجاری (باب) به ازای هر باب تا 50 متر مربع 25 متر
    مربع پارکینگ نیاز است .
    اگر یک باب 51 متر مربع به بالا بود
    برای واحدهای ورزشی به ازای هر 100 متر مربع  پارکنیگ نیاز
    است .
    برای واحدهای در سایت اداری به ازای هر 150 متر مربع 25متر
    مربع
    برای واحدهای خدماتی به ازای هر 100 متر مربع 5/37 متر مربع
    پارکینگ نیاز است .
    از کل مساحت کل مساحت تقریبی برای زیربنای مفید ساختمان بدست می
    آید که بامشخص کردن نیاز پارکنیگ و نیز عقب نشینی مورد نیاز و
    همینطور خلافی ها برای پیش آمدگی های ساختمان مشخص می شود و میزان
    تراکم ساختمان را نسبت به مساحت ساختمان محاسبه می کنند و سطح
    اشغال درصد آن معلوم می شود که دونوع تراکم وجود دارد یکی تراکم
    مبنا ( تراکم ها نیز بر اساس منطقه و حوزه مربوطه درصد دارد) و
    تراکم سقف که همگی در کنترل نقشه مورد استفاده قرار می گیرد.
    در سیستم کنترل نقشه 3 گزینه وجود دارد:1- تایید نقشه 2- صدور
    پروانه 3- اعلام ضابطه ها .
    تایید نقشه :
    نیاز دارد به کد نوسازی و بعد  از باز شدن صفحه مورد نیاز در
    سیستم مشخصات ملک را وارد کرده ، جهت های ساختمان توسط کروکی .
    مساحت کل زمین و طبق سند مساحت پس از براصلاحی ، منطقه مربوطه ،
    کاربری، کد محدوده ، تراکم ، درصد معلوم شده ، پلاک ثبتی و نظر
    کارشناس و…

    صدور پروانه :
    کد نوسازی وارد می کنیم و اطلاعات ملک مربوطه صفحه اش باز می شود
    و کروکی جدید ساختمان را می کشیم و شماره پروانه ، تاریخ صدور
    پروانه ، سطح اشغال ، بخش ثبتی ( توضیحات کنترل فنی )(توضیحات
    برهای) (ابعاد زمین )(نوع کاربری)(شماره استعلام و تاریخ)(مساحت
    زمین بعد از بر اصلاحی )(مساحت طبق سند)(وضعیت زمین ) را در سیستم
    مشخص می کنیم .
    اعلام ضابطه ها :
    در این گزینه نیز جهت های مربوطه نقشه را مشخص می کنیم. مساحت پس
    از بر اصلاحی وضع موجود ، مساحت طبق سند ، کاربری ، تراکم و درصد
    ، کاربری موجود ، تراکم ، کد مرجع، کد محدوده خدمات ، نظریه
    کارشناس و… را در سیستم ثبت می کنیم.
    که با این مشخصات کلی می توان در کنترل نقشه :
    1-  اصلاحی و تغییرات نقشه صورت می گیرد
    2-  صدور پروانه
    3-  افزایش بنا
    4-  صدور پایانکار
    5-  گواهی بهره برداری
    6-  پروانه تعمیرات
    7-  صدور گواهی استعلام از ادارات برق و بیمه صادر شود
    که فعالیت آخر من در شهرداری بود.
    پیشنهادات:
    در شهرداری از قوانین خاصی پیروی می کنند که بسیار لازم و قابل
    قبول می باشد که در این مدت که من در آن بخش فعالیت نموده ام
    افراد بسیاری از قشرهای مختلف برای انجام کار به شهرداری آمده اند
    و هر شخصی مشکل خاصی داشت که با گذراندن مراحل خاصی که در آن بخش
    صورت گرفته بود می توانست مشکل خود را حل نماید و به کار ساختمانی
    خود ادامه دهد . پیشنهادم در این باره این است که با وجود افرادی
    با تجربه بیشتر در کار شهرسازی می توان سرعت کاری را افزایش داد و
    ارباب رجوع را راضی نمود.

    قیمت فایل فقط 4,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    گزارش کاراموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان
    ,
    کاراموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان
    ,
    کارورزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان
    ,
    دانلود گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان
    ,
    شهرسازی
    ,
    منطقه 2 گرگان

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.