- مقاله بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران
چکیده برآوردها نشان می دهد، مدت زمانی که در سازمانها صرف
ارتباطات می گردد بین 500 درصد تا 900 درصد دامنه تغییر دارد، و
اغلب اعضای سازمانها دست اندرکار فرایند ارتباطند و پیوسته به کار
جذب، ارزیابی و پخش و توزیع اطلاعات اشتغال دارند، و در این راستا
ارتباطات و چگونگی جهت گیری آنها به سمت اهداف سازمانی از مسائل
ضروری مورد توجه مدیران است و این توجه ن
دسته: فنی و
مهندسی
بازدید: 10 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 1507 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 130دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رودهن
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
مقاله کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
موضوع:
بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان
ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهراناستاد راهنما:
آقای دکتر صمد کریم زاده
استاد مشاور:
خانم دکتر فردوس یادگاری
پژوهشگر:
یاسمن گیتی آرا
سال تحصیلی:
85-1384
کد شناسایی:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
با مهر فراوان
تقدیم بر
پدر و مادر مهربانم زحمات شمار را ارج می نهم و امیدوارم
روزی بتوانم جوابگوی دستان همیشه خسته تان باشم و از اینکه تا
رسیدن به این درجه یاریم نموده اید و این عشق و محبتتان را با
تمام وجود برای آرامش من بنا نهاده اید بی نهایت سپاس
گذارم.و تقدیم به عزیزان مهربانم مریم، علی و مرجان
تقدیر و تشکر
خداوند بزرگ را سپاسگزارم که توفیق انجام این پژوهش را به
بنده عطا نموداز راهنمایی های ارزنده، خردمندانه و بیدریغ استاد محترم
آقای دکتر صمد کریم زاده که با قبول زحمت فراوان هدایت این تحقیق
را بر عهده داشتند تشکر می کنم.از نظرات ارشادی و اصلاحی استاد گرانقدر خانم دکتر فردوس
یادگاری که مرا در به ثمر رساندن این پژوهش فرمودند قدردانی می
کنم.باسمه تعالی
گواهی می شود
این مقاله که با عنوان بررسی و نقش
فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و
نهادهای تابعه شهر تهران در رشته کارشناسی ارشد
مدیریت آموزشی توسط خانم یاسمن گیتی
آرا انجام پذیرفته، در جلسه مورخ
…………………….. شورای داوران مورد بررسی قرار گرفت و
با درجه …………………………. تأیید شد.استاد راهنما:
استاد مشاور:
استاد داور:
فهرست مطالب
عنوان
صفحهچکیده
1فصل اول: کلیات
پژوهش1-1- مقدمه
32-1- بیان
مسئله
33-1- هدف
پژوهش
44-1- اهمیت ضرورت
پژوهش
55-1- انگیزه پژوهش
66-1- سوالهای
پژوهش
67-1- تعاریف
عملیاتی
6فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
1-2- مبانی نظری
پژوهش
111-1-2- سابقه تاریخی و نقش
ارتباطات
122-1-2- ارتباطات
چیست
143-1-2- تعاریف
ارتباطات
154-1-2- هدف از برقراری
ارتباط
175-1-2- انواع
ارتباطات
186-1-2- محاسن ارتباطات غیر
رسمی
227-1-2- شیوه های
ارتباط
238-1-2- شکلهای
ارتباط
259-1-2- فرآیند
ارتباطات
2910-1-2- الگوی ارتباطی
برلو
3111-1-2- ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند
متقابل
3112-1-2- موانع برقراری
ارتباط
3213-1-2- کارکردهای
ارتباطات
3314-1-2- نقش ادراک در
ارتباطات
4515-1-2-
بازخور
4716-1-2- ویژگی یک ارتباط
مؤثر
4917-1-2- رفتار تأثیر گذار
چیست
5018-1-2- نقش بیان مؤثر در
ارتباطات
5019-1-2- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء
ارتباطات
52ارتباط
مؤثرتر
5221-1-2- نقش شما در بهبود
ارتباطات
5322-1-2- ارتباطات محور
توسعه
5523-1-2- پیشرفت
ارتباطات
5624-1-2- انواع ارتباطات در
سازمان
5925-1-2- اهمیت ارتباطات
سازمانی
6326-1-2- مدیریت ارتباطات
سازمانی
6527-1-2- اهمیت ارتباطات در
مدیریت
6528-1-2- ارتباطات و مشکلات
مدیریت
692-2-
عملکرد
701-2-2- مدیریت
عملکرد
712-2-2- دیدگاههای تاریخی در مورد
عملکرد
723-2-2- تعریف ارزشیابی
عملکرد
734-2-2- سابقه مدل ACHIEVE
755-2-2- استفاده از مدل ACHIEVE
776-2-2- سه کنش مدیریت
عملکرد
817-2-2- برنامه ریزی
عملکرد
828-2-2-
سرپرستی
839-2-2- مرور بر
عملکرد
8510-2-2- معیارهای
عملکرد
8511-2-2- تجدید نظر در عملکرد ممکن است عملکرد را کم اهمیت جلوه
دهد
8812-2-2- الگوی بهبود عملکرد
مدیریت
923-2- پیشینه
پژوهش
961-3-2- تحقیقات داخل
کشور
962-3-2- تحقیقات خارج
کشور
98فصل سوم: فرایند پژوهش
1-3- روش
پژوهش
1052-3- جامعه
آماری
1053-3- نمونه و روش نمونه گیری
1054-3- ابزار
پژوهش
1065-3- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار
پژوهش
1076-3- روش تجزیه و تحلیل داده
ها
107فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری
1-4-
مقدمه
1092-4- توصیف داده
ها
1103-4- تحلیل داده
ها
119فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد
1-5- بحث و نتیجه
گیری
1271-1-5- تفسیر سوال اصلی
پژوهش
1272-1-5- تفسیر سوالات فرعی پژوهش
1271-2-1-5- تفسیر سوال فرعی اول
پژوهش
1272-2-1-5- تفسیر سوال فرعی دوم
پژوهش
1283-2-1-5- تفسیر سوال فرعی سوم
پژوهش
1284-2-1-5- تفسیر سوال فرعی چهارم
پژوهش
1292-5- نتیجه
کلی
1303-5- محدودیتها و مشکلات
پژوهش
1304-5- پیشنهادهای
پژوهش
1305-5- خلاصه
پژوهش
131منابع و مآخذ
فهرست منابع
فارسی
136فهرست منابع
لاتین
139ضمایم
پرسشنامه مربوط به مدیر
پرسشنامه مربوط به کارکنان
فهرست جداول
عنوان
صفحهجدول شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب
جنسیت
115جدول شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات
116جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه
خدمت
117جدول شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته
تحصیلی
118جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال اول
پژوهش
119جدول شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم
پژوهش
120جدول شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم
پژوهش
121جدول شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال سوم
پژوهش
122جدول شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال چهارم
پژوهش
123جدول شماره (4-10) شاخصهای آمار توصیفی سوال
اول
124جدول شماره (4-11) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی اول
پژوهش
125جدول شماره (4-12) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم
پژوهش
126جدول شماره (4-13) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم
پژوهش
126جدول شماره (4-14) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم
پژوهش
127جدول شماره (4-15) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم
پژوهش
127جدول شماره (4-16) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی سوم
پژوهش
128جدول شماره (4-17) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم
پژوهش
128جدول شماره(4-18) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی چهارم
پژوهش
129جدول شماره (4- 19) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی چهارم
پژوهش
129جدول شماره (4-20) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و
کارمند
130فهرست نمودارها
عنوان
صفحهنمودار شماره (2-1) مفهوم فایول از پل
ارتباطی
14نمودار شماره (2-2) مدل فرایند
ارتباطات
31نمودار شماره (2-3) مدل برلو از
ارتباطات
33نمودار شماره (2-4) سیستم
اطلاعات
45نمودار شماره (2-5) مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری
47نمودار شماره (2-6) مدل ماهواره ای عملکرد سازمانی
77نمودار شماره (2-7) موضع گیری برای عملکرد آینده
78نمودار شماره (2- 8) ارتباط اجزای الگوی
بام
98نمودار شماره (2- 9) مدیریت
عملکرد
100نمودار شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک
جنسیت
115نمودار شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک میزان
تحصیلات
116نمودار شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک سابقه
خدمت
117نمودار شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک رشته
تحصیلی
118نمودار شماره (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال
فرعی اول پژوهش
119نمودار شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی
دوم
پژوهش
120نمودار شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی
دوم
پژوهش
121نمودار شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی
سوم
پژوهش
122نمودار شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی
چهارم
پژوهش
123نمودار شماره (4-10) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و
کارمند
130نمودار شماره (4-11) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و
کارمند
130