فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

اموال مشمول مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث چیست؟

مالیات بر ارث ، مالیاتی است که به ماترک متوفی تعلق می‌گیرد. وراث برای تقسیم ماترک و انتقال اموال، نیاز به گواهی واریز مالیات بر ارث دارند و این گواهی پس از تشکیل پرونده، ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات، توسط اداره امور مالیاتی محل سکونت متوفی صادر می‌شود.

هرگاه در نتیجه فوت شخصی، مالی از متوفی به ورثه برسد، ورّاث یا نماینده قانونی آنها موظفند ظرف مدت 6 ماه از تاریخ فوت متوفی، به سازمان امور مالیاتی محل سکونت مرحوم یا مرحومه مراجعه و با ارائه اسناد مربوطه، صورت اموال و بدهی های وی را در اظهارنامه مخصوص مالیات بر ارث گزارش نمایند.

وراث باید باید نسبت به اخذ انحصار وراثت اقدام نموده و پس از آن به دریافت مفاصاحساب مالیات بر ارث مبادرت ورزند.

اموال مشمول مالیات بر ارث

اموال مشمول مالیات بر ارث ، عبارت است از کلیه ماترک واقع در ایران یا خارج از ایران اعم از منقول و غیرمنقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالی پس از کسر هزینه کفن و دفن در حدود عرف و عادت و واجبات مالی و عبادی در حدود قواعد شرعی و دیون محقق متوفی

u65k_a3.jpg

اموال معاف از مالیات بر ارث

معافیت های مالیات بر ارث عبارت اند از :

وجوه بازنشستگی، وظیفه و پس‌انداز خدمت و مزایای پایان خدمت، مطالبات مربوط به خسارت اخراج، بازخرید خدمت، مرخصی استحقاقی استفاده‌نشده، بیمه‌های اجتماعی و نیز وجوه پرداختی توسط موسسات بیمه یا بیمه‌گزار یا کارفرما از قبیل: انواع بیمه‌های عمر و زندگی، خسارت فوت و همچنین دیه و مانند آن‌ها حسب مورد که یکجا یا به طور مستمر به ورثه متوفی پرداخت می‌شود، معاف از مالیات بر ارث است.

همچنین اموالی که برای وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و دستگاه‌هایی که بودجه آن‌ها به وسیله دولت تأمین می‌شود، شهرداری‌ها و بنیاد‌ها و نهاد‌های انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مورد وقف یا نذر یا حبس واقع شود، به شرط تأیید سازمان‌ها و مؤسسه‌های مذکور، از مالیات بر ارث معاف خواهند بود.

از جمله اموال دیگری که از مالیات بر ارث معاف خواهند بود، اثاث ‌البیت محل سکونت متوفی و نیز اموال شهدای انقلاب اسلامی نسبت به وراث طبقات اول و دوم است. البته تشخیص این موضوع که چه کسی شهید است، با بنیاد شهید خواهد بود.

به وکیل مالیاتی یا مشاور مالیاتی نیاز دارید؟

در صورت وجود هرگونه سوال در زمینه های مالیاتی می توانید با مشاوران مالیاتی فراز تماس بگیرید و مشاوره مالیاتی رایگان بگیرید!

همچنین می توانید به نشانی اینترنتی www.faraztax.com مراجعه نمایید.

 

معرفی کتاب مرگ فروشنده

معرفی کتاب مرگ فروشنده

اثر آرتور میلر

درباره‌ی نویسنده

آرتور اشر میلر نویسنده، نمایشنامه‌نویس و مقاله‌نویس آمریکایی بود. نام میلر به مدت ?? سال در فهرست مشاهیر دنیای ادبیات و نمایش می‌درخشید؛ از میلر نمایشنامه‌های درخشان بسیاری چون همه پسران من، چشم‌اندازی از پل، قیمت و مرگ فروشنده به‌جای مانده است که هنوز هم به‌طور وسیع به اجرا درمی‌آیند.

ویلی لومان ?? سال است که حرفه‌ی فروشندگی را پیش‌گرفته است. او حالا ?? ساله است و دیگر مانند قبل کارایی ندارد. ویلی حالا دیگر آینده‌ای ندارد تا بدان امیدوار باشد و چاره‌ای ندارد جز آنکه با گذشته‌اش روبه‌رو شود؛ گذشته‌ای که مایه‌ی تأسف و ناامیدی است و ویلی را در هم می‌شکند. درنهایت ویلی دست به اقدامی شجاعانه میزند اما این سؤال مطرح است که آیا ویلی حقیقتاً قهرمان است یا احمقی است که تنها خودش را فریب می‌دهد؟

این داستان، شاد نیست. داستان درباره‌ی خانواده‌ای است غرق در مشکلات؛ درباره‌ی پا به سن گذاشتن است و درباره‌ی سال‌ها سخت‌کوشی و درنهایت دست نیافتن به هیچ‌چیز و کنار گذاشته شدن. مرگ فروشنده داستان آرزوهای بزرگی است که هیچ‌گاه محقق نمی‌شوند؛ داستان خیانت و داستان رابطه‌ی سرد میان پدر و پسر. مرگ یک فروشنده داستان یک پدر است. این پدر چه‌کار می‌کند؟ بی‌قرار است چراکه شغلش را ازدست‌داده، پیوندش را با همه‌چیز، حتی با فرزندانش ازدست‌داده و گرفتار خیالات خود شده است.

با پیش رفتن در داستان تراژدی حقیقی ذره‌ذره خود را نشان می‌دهد. این کتاب از آن دسته آثاری است که باید بیش از یک‌بار مطالعه شود تا به‌درستی درک شود. مرگ فروشنده خواننده را عمیقاً تحت تأثیر قرار می‌دهد و این در حالی است که مطالعه‌اش چندان خوشایند نیست. این اثر در قالب نمایشنامه نوشته شد و واضح است که بازیگران بسیاری آن را روی صحنه برده‌اند؛ اما نخستین بار ?? جولای ???? بود که مرگ فروشنده در لاندن تیِتر روی صحنه رفت.

لیندا (صدای ویلی را از بیرون اتاق می‌شود، با اندکی لرزش صدا می‌کند): ویلی!
ویلی: همه‌چیز روبه راهه. برگشتم.
لیندا: چرا؟ چی شده؟ (مکث کوتاه) اتفاقی افتاده ویلی؟
ویلی: نه. چیزی نشده.
لیندا: تو که با ماشین تصادف نکردی مگه نه؟
ویلی (با کمی خشم): گفتم که چیزی نشده. مگه نمی‌شنوی؟
لیندا: حالت خوبه؟
ویلی: به حد مرگ خستم. (صدای موسیقی کم و کمتر می‌شود. ویلی کنار لیندا دراز می‌کشد، کرخ و بی‌حس) نتونستم. نتونستم لیندا… ???

ویلی لومان درست ماند همه‌ی ما می‌خواهد موفق باشد. گرچه در ابتدا این‌گونه به نظر می‌رسد که ویلی یک شکست‌خورده‌ی تمام‌عیار است اما باید گفت که با پیش رفتن در داستان متوجه خواهیم شد که این شکست ویلی از سر بددلی و کم‌کاری نیست که از سر غفلت است. به گمان ویلی موفقیت در زندگی به داشتن ثروت است و راه رسیدن به ثروت، محبوبیت است. ویلی به‌جای تلاش و پند گرفتن از اشتباهات گذشته، سعی دارد راه رسیدن به موفقیت را میانبر بزند و همین دلیل آن می‌شود که درنهایت نه دوستی داشته باشد و نه پولی. فروشنده‌ای درون ویلی است که دائم در گوشش می‌خواند «ارزش تو به آن چیزی است که می‌فروشی» و مشکل هم همین‌جاست. ویلی نمی‌تواند چیزی بفروشد. او بی‌ارزش است.

میگویند که غفلت یک نعمت است و این نمایشنامه تماماً درباره‌ی ویلی است؛ ویلی با همه‌ی وجودش تلاش می‌کند، حتی تا مرز دیوانگی پیش می‌رود تا خود را رویارویی با واقعیت دور نگاه دارد؛ واقعیت این‌که ویلی دروغ می‌گوید، تقلب می‌کند، دوستی ندارد و به درد هیچ کاری نمی‌خورد.

آنچه این نمایش را تا این اندازه درخشان می‌کند این موضوع است که هرکدام از شخصیت‌های نمایش تجسم یکی از ابعاد شخصیت ویلی است. همسر ویلی همان‌گونه با او رفتار می‌کند که ویلی آرزو دارد جامعه با او رفتار کند، دو پسر او می‌خواهند درست شبیه به او باشند و آن زمان که ویلی متوجه این موضوع می‌شود امید و آرزوهایش از بین می‌روند و پسر همسایه‌اش هر چیزی را که ویلی و دو پسرش در طلب آن هستند دارد. از همین روی، مشاهده‌ی رفتار و نحوه‌ی برخورد ویلی با این افراد به‌غایت جالب است. از دیگر نکات مثبت این نمایشنامه دیالوگ‌های بسیار خوب آن است.

?? سالم که بود به جنگل قدم گذاشتم و وقتی ?? سالم شد اومدم بیرون؛ و به خدا قسم که پولم از پارو بالا می‌رفت.

این کتاب توسط انتشارات بیدگل و با ترجمه‌ی حسن ملکی منتشر شده است که می‌توانید به‌راحتی آن‌را از سایت کاواک خریداری نمایید.

https://www.cavack.com/Item/35279

حفاظ آهنی دیوار

حفاظ آهنی دیوار

حفاظ آهنی دیوار چیست؟
زمانی که می گوییم حفاظ آهنی در واقع منظور این است که این نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند.

به همین دلیل هم اغلب به آن ها حفاظ آهنی گفته می شود اما  و حفاظ پنجره نیز از جمله دیگر اسم هایی است که به حفاظ آهنی نسبت می دهند.

شاید تصور شما از این نوع حفاظ ها این است که یک تکه آهن که به یک شکل خاصی طراحی شده است روی دیوار و یا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اینطور نیست و در واقع زمانی که شما از این حفاظ ها استفاده می کنید می توانید آن ها را با اشکال مشخصی برای استفاده انتخاب کنید که زیبایی نمای ساختمان شما را نیز حفظ خواهند کرد.

در این بخش می خواهیم شما را با انواع حفاظ آهنی آشنا کنیم. 

 

درب آکاردئونی

درب آکاردئونی یکی از انواع حفاظ های آهنی است که در طرح های مختلف وجود دارد.

در واقع این نوع حفاظ ها تا حد بسیار زیادی امنیت را برای شما ایجاد خواهند کرد و عمده استحکام آن ها نیز ناشی از تسمه های عمودی است.

به طور معمول این نوع درب ها در نوع سه گل وچهارگل تولید می شوند که البته نوع سه گل آن ها بیشتر مورد استفاده است. در طرح هایی که ارتقا یافته اند اما سه ردیف لوزی با چهارخم برای آنها وجود دارد که با  چهار چوب که برای رفع نقص های احتمالی تولید شده است.

این نوع تسمه ها به هم جوش داده می شوند و در عین اینکه زیبایی را دوچندان می کند طرح های جدید استحکام بیشتری را نیز به خانه و ساختمان شما خواهند داد.

حفاظ شاخ گوزنی

یکی از انواع مورد استفاده حفاظ آهنی است. امروزه همانطور که میدانید برای حفظ امنیت مکان های مختلف مانند منازل و همچنین مکان های تجاری از دوربین های مداربسته استفاده می شود.

البته هنوز هم استفاده از این نوه حفاظ ها و به ویژه حفاظ آهنی از سایرین مهم تر است چرا که گفته می شود امنیت را تضمین خواهد کرد.

علاوه بر این می توان حفاظ لیلیوم، حفاظ نیزار، حفاظ های بوته ای و همچنین حفاظ های آبشاری را نیز نام برد.

پیشنهاد ما به شما این است که امنیت ساختمان خود را با نصب حفاظ های آهنی تامین کنید.

حفاظ شاخ گوزنی دیوار

حفاظ شاخ گوزنی اما ساختاری متفاوت نسبت به انواع دیگر حفاظ ها دارد و میتوان گفت که با نرده های قدیمی متفاوت است. آنچه باید بدانید این است که سر حفاظ های شاخ گوزنی بسیار نیز هستند که توسط افرادی جوش داده میشوند که در این زمینه متبحر اند.

این نوع حفاظ ها به صورت متراکم در طول و عرض های مختلف و همچنین رنگ های مختلف ساخته می شوند.

حفاظ شاخ گوزنی یک ظاهر زیبای دارد که به سر دیوار ساختمان ها یک جنبه امنیتی می دهد و به دلیل تراکم و همچنین تیز بودن باعث می شود که عبور از روی آنها غیر ممکن باشد.

حفاظ آهنی بوته ای دیوار

یکی دیگر از انواع حفاظ های آهنی، حفاظ بوته ای است.

شکل این نوع حفاظ ها معمولا به شکل یک بوته آهنی خواهد بود که با توجه به سختی هایی که دارد میتوان گفت که به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

این نوع حفاظ ها معمولا به شکل شاخه های پرپیچ و بسیار تیز هستند.

حفاظ نیزار دیوار

یکی دیگر از انواع حفاظ آهنی، حفاظ نیزار است که همانطور که از نام آن پیداست برای شما یک نیزار را تداعی خواهد کرد.

این نوع حفاظ ها در عین اینکه زیبایی را برای ساختمان شما ایجاد خواهند کرد برتری های خاصی نسبت به حفاظ شاخ گوزنی دارد که علاوه بر امنیت میتوان آن را یک دکوراسیون خوب و عالی نیز دانست.

نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که این نوع حفاظ ها باید توسط افرادی در این زمینه طراحی و ساخته شوند که متبحر هستند چرا که کار جوش های آن ها نیز باید بسیار عالی انجام شود.

حفاظ لیلیوم دیوار

انواع بسیار دیگری از حفاظ آهنی نیز وجود دارد که برگرفته از الهامات طبیعت است.

در بین این انواع حفاظ ها، میتوان گفت حفاظ لیلیوم هم از جمله مهمترین هاست.

از نظر امنیتی می توان گفت که این نوع حفاظ ها دارای امنیت بسیار بیشتری نسبت به انواع دیگر حفاظ ها دارد.

این نوع حفاظ آهنی معمولا به صورت دو رنگ ساخته و رنگ آمیزی می شود . محاسن بسیار و فوق العاده ای دارد که از جمله آنها میتوان به امکان گسترش از مرکز را می دهد که شما میتوانید توسط آن ارتفاع های دلخواه را فراهم می کند.

مزیت استفاده از حفاظ آهنی دیوار

حفاظ آهنی اما مزیت های بسیاری دارد و شما میتوانید با استفاده از آن ها امنیت را برای ساختمان خود تا حد زیادی برآورده کنید.

این نوع حفاظ ها در واقع به شما کمک می کنند تا با استفاده از قطعات آهنی خانه و ساختمان خود را حفظ کنید.

استفاده از حفاظ های آهنی در واقع یکی از آسان ترین و بهترین راه هایی است که میتوان توسط آن امنیت خانه خود را حفظ کنید.
این نوع حفاظ ها در عین اینکه امنیت بسیار خوبی به ساختمان شما می دهند، به شما این اجازه را می دهند که مقرون به صرفه تر عمل کنید و هزینه های مربوط به حفاظ را کمتر کنید.

با اینکه گفته می شود بهترین راه در این زمینه استفاده از دوربین مداربسته است اما همچنان هم میتوان گفت که این کار برای شما مانند خرید یک حفاظ آهنی نخواهد بود و امنیت را تا حد زیاد برای شما برطرف نخواهد کرد.

برای اطلاع بیشتر از انواع  حفاظ آکاردئونی  با کارشناسان حفاظ سازه در تماس باشید.

09123649705

 

نکات مهم برای انتخاب ترانسمیتر فشار مناسب

نکات مهم برای انتخاب ترانسمیتر فشار مناسب

xr14_q3.jpg

در انتخاب یک ترانسمیتر فشار باید به نکاتی توجه کرد که این نکات در طول عمر تجهیز بسیار حائز اهمیت است ،ما اینجا به چند نکته خیلی مهم اشاره می کنیم.

*سیگنال خروجی ترانسمیتر توجه به نوع سیگنال خروجی

*پوشش ترانسمیتر فشار باید به گونه ایی انتخاب شود که در ان هم ناحیه بندی های الکتریکی و هم نیازمندی های مربوط به مسایل خوردگی در نظر گرفته شود. محافظت در برابر خوردگی باید برای جلوگیری از نفوذ مایعات خورنده به بیرون پوشش و همچنین به المانهای حسگر در نظر گرفته شود. جلوگیری از خوردگی با انتخاب مواد مقاوم در برابر خوردگی ، پوشاندن تجهیزات در معرض خوردگی یا استفاده از بسته های شیمیایی انجام میشود.

*اگر محل نصب تجهیزات در محلی است که احتمال حضور بخارهای قابل انفجار وجود دارد، باید ترانسدیوسر، ترانسمیتر و منبع تغذیه انها برای چنین محیط هایی مناسب باشند. این موضوع معمولا با قراردادن تجهیزات در داخل پوششی پاکسازی شده یا مقاوم در برابر انفجار یا استفاده از طراحی های ذاتا ایمن مهیا میشود.

*شاید مهم ترین موضوع در انتخاب یک ترانسمیتر فشار، محدوده کاری است. دو مسئله متناقص را باید در نظر داشت یکی دقت تجهیز و دیگری میزان تحمل ان در برابر فشارهای خارج از محدوده. برای داشتن دقت بهتر محدوده کاری ترانسمیتر باید پایین باشد، تا خطا که معمولا درصدی از محدوده کاری است حداقل شود.  از طرف دیگر باید صدمات ناشی از فشارهای اضافی ایجاد شده در نتیجه خطاهای کاری طراحی غلط یا اشتباه کردن در ایزوله کردن تجهیز در مرحله تست فشار و راه اندازی را در نظر داشت. بنابراین علاوه بر مشخص کردن محدوده کاری تعیین میزان تحمل ترانسدیوسر در برابر فشارهای اضافی نیز مهم است.

اغلب تجهیزات فشار دارای قابلیت تحمل فشار اضافی، در حد50%تا200% محدوده کاری هستند0

اگر نیاز بیشتری به محافظت در برابر فشارهای اضافی، که عامل ایجاد انها موقتی است حس شود میتوان از اسنابرها استفاده کرد. این تجهیزات ضربه های فشار را حذف میکنند ولی باعث دقت اندازه گیری میشود. اگر فشار اضافی ایجاد شده در مدت زمانی بیشتری وجود داشته باشد با نصب یک شیر اطمینان میتوان از سنسور محافظت کرد ولی این کار باعث میشود زمانیکه شیر باز میشود اندازه گیری وجود نداشته باشد.

*اگر ترانسمیتر در دماهای محیطی بالا کار میکنند  پوشش ان میتواند به صورت الکتریکی  یا به وسیله اب خنک شود یا میتوان ان را در محیط قابل تهویه قرار د اد. زمانیکه دمای کاری در حده انجماد سیال پایین می اید باید از گرمایش مقاومتی یا ردیابی بخار همراه با عایق سلزی حرارتی استفاده شود. در صورتیکه دمای فرایند بالا باشد میتوان از روش های مختلف جداسازی تجهیز اندازه گیری فشار از فرایند استفاده کرد. این موارد شامل سیفونها، بسته های شیمیایی به وسیله لوله کشی برای نصب تجهیز در مکان دورتر و پاکسلزی شده میباشد.

بدون استثنا، تمام سنسورهای فشار نیاز به نگهداری و کالبیره مجدد دوره ایی و زمان بندی شده دارند. لازم است ترانسدیوسر به طور دوره ایی از مسیر فرایند خارج شوند. بدیهی است برای انجام چنین کاری باید مطمئن بود که این عمل باعث توقف اجرای فرایند و صدمه نمیشود. از انجا که سیال فرایند ممکن است سمی خورنده با برای سلامتی افراد خطرناک باشد لازم است در برابر رها شدن چنین سیالهایی از خطوط مراقبت لازم لحاظ شود.

 

ملاحظات نسبی:

در صورت امکان تجهیزات اندازه گیری فشار باید در معرض دید باشد و در ارتفاعی نصب شوند که با چشم به راحتی دیده شود.

 

در یرخی از کاربردها لازم است از تماس سیال فرایند با المان اندازه گیری جلوگیری شود و بین فرایند و تجهیزات اندازه گیری واسط قرار داده شود. فرایند ممکن است مضر، سمی، خورنده، ساینده باشد یا تمایل به محدود کردن مسیر یخ زدن یا از هم پاشیدگی دماهای محیطی داشته باشد یا گرم تر یا سردتر از دمای کاری سنسور باشد. دلیل دیگر برای قرار دادن واسط بین فرایند و تجهیزات اندازه گیری فشار فیلتر ذرات جامد که باعث گرفتگی میشوند می باشد. برای حذف ذرها یا لرزش هایی که باعث صدمه به المان اندازه گیری میشود نیز از واسط استفاده می شوند.

 

از بهترین تولید کنندگان ترانسمیتر فشار می توان به شر کتهای اندرس هاوزر،روزمونت،ویکا،یوکوگاوا،هانیول،فاکسبرو  را می توان نام برد.

منبع: https://eshopsanat.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%85%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1/

انواع قرنیز در شیراز

فروشگاه درگاه نمایندگی و عامل فروش انواع قرنیز در شیراز

قرنیز چیست ؟ Cornice

در واقع قرنیز یک نوع مصالح ساختمانی است که در محل تلاقی و فاصله ما بین دیوار و کف کار می شود . کاربرد قرنیز هم برای زیبایی و جدا کردن بصری رنگ دیوار و اتاق استفاده می شود و هم در مواردی برای پوشاندن سیم برق و یا داکت سیم های تلفن و غیره . اما مهمترین مورد کاربرد قرنیز برای محافظت پای دیوار از نفوذ رطوبت به قسمت نازک کاری و نیز محافظت در برابر ضربه های ناشی از جابجا کردن وسایل و اسباب و اثاثیه است.

niyz_w1.jpg

قرنیز در انواع و اقسام و رنگ های مختلف وجود دارد و بنابر سلیقه مشتری و نیز باتوجه به دیگر مصالح و متریال مورد استفاده در اتاق یا سالن و جاهای دیگر ساختمان ، می توان از انواع سنگی ، چوبی ، MDF (ام دی اف )  یا PVC ( پی وی سی ) استفاده کرد.

 

قرنیز ام دی اف

قرنیز ام دی اف یکی از زیباترین و در عین حال با دوام ترین انواع قرنیز ها می باشد. قرنیز ام دی اف می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تولید شده و قابلیت نصب بر روی انواع کف پارکت ، سرامیک و سنگ را دارد.

 

قرنیز MDF از ارتفاع ? سانتیمتر تا ?? سانتیمتر موجود است و ضخامت آنها ? و ?? میلیمتر می باشد. یکی از مهمترین مزیت های قرنیز ام دی اف نسبت به دیگر انواع ، این است که قرنیز ام دی اف دارای طرح چوب می باشد و دقیقا مانند چوب کلیه رگه ها  و رنگ های طبیعی چوب در ان قابل مشاهده است که نمای بسیار زیبا و طبیعی به منزل و ساختمان می دهد.

 

قرنیز در شیراز

فروشگاه درگاه عامل فروش انواع قرنیز ام دی اف در شیراز می باشد که توانسته با بزرگترین تولیدکنندگان قرنیز MDF  همکاری نماید.