فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

lego چیست


احتمالا همه ما در کودکی با این اسباب بازی ها برخورد کرده ایم. لگوها بلوک های پلاستیکی محبوبی هستند که برای ایجاد اشکال مختلف در کنار هم قرار می گیرند. این اسباب‌بازی‌ها سال‌هاست که توسط کودکان استفاده می‌شوند و بسیاری از نسل‌ها با آنها خاطره دارند. این اسباب بازی ها آنقدر محبوب و دوست داشتنی هستند که افراد در هر سنی به بازی با آنها علاقه مند هستند. همچنین ممکن است علاقه مند باشید که اطلاعاتی را در مورد اینکه lego چیست و تاریخچه اسباب بازی های لگو بدانید.

لگو چیست؟

فکر نمی کنم کسی باشد که نداند با لگو چگونه بازی کند. البته همه شما از دوران کودکی با این اسباب بازی ها آشنا هستید. حتی اگر درباره شرکت لگو اطلاعاتی نداشته باشید، احتمالا تصاویر مختلفی را با اسباب بازی ها ایجاد کرده اید. اما به طور کلی برای اینکه بدانید لگو چیست باید بگویم که اسباب بازی های لگو قطعات پلاستیکی هستند که می توان آنها را به صورت آجر روی هم قرار داد. بنابراین شما می توانید هر کاری که می خواهید با آنها انجام دهید.

لگو یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های کودکان است زیرا همه کودکان دنیا تحت تأثیر آن هستند. اگر به تاریخچه شرکت لگو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این برند سالهاست که یک برند معروف و محبوب بوده است. این صفحات رنگ آمیزی کوچک برای کودکان بسیار جالب است؛ علاوه بر سرگرمی، در ارتقای خلاقیت و دانش کودک نیز مفید هستند.

در واقع، کودک با کنار هم قرار دادن قطعات و جدا کردن آنها مهارت های بسیاری را می آموزد. این بازی به دلیل عملکرد خوب و فواید زیادی که برای کودکان به ارمغان می آورد، از بازی های کامل و مفید به شمار می رود.

تاریخچه لگو

اکنون که متوجه شدید لگو چیست، بهتر است تاریخچه شرکت لگو را بدانید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شرکت چگونه کار خود را آغاز کرد و چگونه بعدها به عنوان یک برند معروف شناخته شد.

اوله کرک کریستینسن مخترع و سازنده لگو است و در سال 1932 شرکت لگو را در دانمارک تأسیس کرد. حالا ممکن است بپرسید لگو یعنی چه؟ در دانمارکی لگ به معنای بازی و گات به معنای خوب است که برای ایجاد این کلمه از آن استفاده کردند. در واقع لگو یکی از دو کلمه دانمارکی است و به معنای خوب بازی کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کریستینسن در و پنجره های ساختمان های چوبی تولید می کرد. در سال 1932 به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط نامساعد مالی، شرکت وی دچار بحران شد و وضعیت شرکت بسیار گیج کننده بود. به همین دلیل آقای اول کرک کریستینسن تصمیم گرفت عروسک های چوبی بسازد و بفروشد تا اوضاع بهتر شود. در واقع می توان گفت که تاریخچه کمپانی لگو از این زمان آغاز می شود. سپس شروع به ساختن تعداد زیادی اسباب بازی کرد. این اسباب بازی ها همان لگوهای امروزی بودند که از چوب ساخته می شدند و عمدتاً به شکل هواپیما، ماشین و ... بودند.

پس از مدتی آقای اول کرک کریستینسن به فکر انتخاب نام مناسب برای شرکت خود افتاد و در نهایت با کمک سایر همکاران نام لگو را برای شرکت انتخاب کردند. از آنجایی که موسس گروه لگو به کیفیت اسباب بازی های خود اهمیت زیادی می دهد، برای ساخت آنها از بهترین چوب استفاده می کند.

با توجه به کیفیت و جذابیت محصولات شرکت اسباب بازی لگو، زمانی که اکثر مردم با این اسباب بازی آشنا شدند و فهمیدند لگو چیست، حجم خرید از این شرکت افزایش یافت و این روند ادامه یافت. در تاریخچه کمپانی لگو در دوران جنگ جهانی مشخص است که این اسباب بازی ها حتی در آن شرایط نیز طرفداران خود را از دست ندادند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده شد.

همانطور که گفتیم برند اسباب بازی لگو از چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده می کرد. این روند تا سال 1947 ادامه یافت، زمانی که مدیریت لگو تصمیم گرفت از پلاستیک به جای چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده کند. اسباب‌بازی‌های لگو که از پلاستیک ساخته می‌شد و در آن زمان در بازار فروخته می‌شد، با اسباب‌بازی‌های امروزی متفاوت بود.

پس از مرگ اوله کرک کریستینسن در سال 1958، فعالیت های شرکت لگو با مدیریت پسرانش ادامه یافت. سال 1960 بود که آتش سوزی در کارخانه اسباب بازی لگو رخ داد. از آنجایی که نیمی از اسباب‌بازی‌های کارخانه هنوز از چوب ساخته می‌شدند، حجم آتش افزایش یافت و آتش خسارت زیادی به شرکت وارد کرد. پس از این اتفاق، شرکت لگو از پلاستیک برای ساخت تمام اسباب بازی های خود استفاده کرد. اما در این سال ها بود که افراد بیشتری از برند لگو در کشورهای دیگر مطلع شدند. این برند محبوبیت زیادی در جهان به دست آورد و محصولات آن در فرانسه، آلمان، سوئد، بریتانیای کبیر و غیره به فروش رسید.

بعدها شرکت اسباب بازی لگو لوازم و ابزار بیشتری را برای کودکان عرضه کرد. این شرکت همچنین آجرهای پلاستیکی بزرگی را برای استفاده کودکان تولید کرد. با گذشت زمان، بسته های سرگرم کننده لگو با مدل های سرگرم کننده برای بچه ها مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دریایی، قلعه ها و غیره به بازار معرفی شدند. وقتی مردم سراسر جهان فهمیدند لگو چیست، از بازی با آن و ایجاد خاطرات شگفت انگیز آن لذت بردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.