فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

متاورس چیست؟ آشنایی با دنیای متاورس؛ انقلاب تکنولوژی


متاورس چیست؟ آشنایی با دنیای متاورس؛ انقلاب تکنولوژی

متاورس چیست ؟ سوالی که این روزها ذهن همگان را درگیر کرده است.

متاورس یک محیط مجازی آنلاین است. این دنیای موازی مجازی، طیف وسیعی از عملکردها را نیز در خود جای داده است.

این دنیای مجازی از طریق هدست واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده و کنسول‌های بازی قابل دسترس است.

ایده متاورس

ایده متاورس برای اولین بار توسط نیل استیونسن نویسنده رمان Snow Crash در سال 1992 مطرح شد. در این رمان متاورس یک فضای مجازی و اینترنتی را در خود جای داده است.

برای پاسخ به سوال متاورس چیست می‌توان از تعریف فیسبوک کمک گرفت.

طبق گفته فیسبوک: متاورس دنیایی است که در آن می‌توانید با افراد دیگر که نمونه‌های مجازی آن‌ها هم در این دنیا وجود دارد؛ تعامل داشته باشید و زندگی کنید.

متاورس چیست؟

s7_c1hz.jpg

 

دنیای متاورس ترکیبی از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و اینترنت است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند متاورس شبیه مواردی است که در داستان‌های علمی تخیلی است. در حال حاضر هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند که دنیای Metaverse به چه شکل خواهد بود. اما بسیاری از ویژگی‌های اصلی آن مشخص شده است. متاورس دنیایی فیزیکی و مجازی را در بر می‌گیرد. همچنین بر یک اقتصاد کاملا کارآمد نیز متمرکز است.

این فناوری این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با سهولت نسبی در مکان‌های مختلف آن حرکت کنند. همچنین از کالاهای خریداری شده و آواتارهای خود نگهداری کنند. در دنیای متاورس کاربران قادر خواهند بود با هزاران نفر دیگر، به صورت همزمان از مکانی به مکان دیگر بروند. همچنین در ادامه می‌توانیم برای درک بهتر به بازی‌هایی مانند سیمز و سکند لایف اشاره کنیم. در این بازی‌ها شما یک شخصیت مجازی را می‌سازید و کارهای آن را کنترل می‌کنید. حال تفاوت این بازی‌ها با دنیای متاورس این است که شما یک شخصیت مجازی را نمی‌سازید بلکه خودتان به این دنیا ورود می‌کنید و یک آواتار از شما وارد این دنیا می‌شود.

هرکاری که در این دنیا انجام دهید دیگر یک کاراکتر کد نویسی شده نیست، خود شما به کمک یک هدست و عینک وارد این دنیای مجازی خواهید شد. در دنیای موازی مجازی تقریبا هرکاری که در دنیای واقعی انجام می‌دهید؛ می‌توانید انجام دهید.همچنین می‌توانید بسیاری از کارهایی که در واقعیت امکان انجام آن را ندارید؛ در دنیای متاورس بدون محدودیت انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید ظاهر خود را به شکل مورد علاقه خودتان طراحی کنید.

حتی می‌توانید با طراحی و ساز و کارهای اعمال شده در متاروس کار کنید و کسب درآمد کنید. در این دنیا می‌توان زندگی رویایی که در واقعیت به آن نرسیدید را آن‌جا تجربه کنید.

اهمیت متاورس

حتی اگر دنیای متاورس نتواند به آینده‌ای که در سر دارد، دست یابد؛ می‌تواند نحوه تعامل ما با دنیای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. یک تجربه مجازی جمعی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان محتوا، گیمرها و هنرمندان ایجاد کرد.

دنیای Metaverse می‌تواند به یک صنعت تریلیون دلاری تبدیل شود. همچنین می‌تواند محلی برای سرگرمی، تجارت و حتی محل کار باشد. این فناوری به عنوان توسعه‌ای از اینترنت توصیف نمی‌شود؛ بلکه جایگزینی برای آن است که با استفاده از فناوری بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز ساخته می‌شود.

مشکلات متاورس

این دنیا برای واقعیت زیادی خوب است.

مشکلات متاورس چیست؟ اولین مشکل این است که تعاملات انسانی کم می‌شود و مانند  فیلم ماتریکس نمی‌توانیم انسان‌ها را از شخصیت‌های کامپیوتری  تشخیص دهیم.

مشکل بعدی عدم وجود قوانین است. قرار است که یک دنیای مجازی ساخته شود که تمامی قوانین از نو نوشته شود. مهم‌تر از همه توجه به این موضوع است که چه شرکت‌هایی با چه اهدافی در این دنیای موازی مجازی قصد سرمایه‌گذاری دارند. متاورس پروژه‌ای نیست که یک شرکت بتواند به تنهایی آن را عملی کند. زمانی که متوجه این موضوع می‌شویم که فیسبوک روی چنین ایده‌ای سرمایه گذاری کرده است؛ این سوال پیش می‌آید که چه تضمینی وجود دارد که با تبلیغات بی‌شمار در این دنیا مواجه نشویم.

متاورس هنوز یک ایده است و کلی سوال بی‌جواب دارد.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم همچنین از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.