فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی

RSS feed.

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی
    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گراییدسته: روان شناسی
    بازدید: 20 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 28 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 17

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده و تمامی محصولات آن گارانتی برگشت وجه دارد

    قیمت فایل فقط 12,000 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی

    دارای منابع فارسی و انگلیسی

    رفرنس دهی استاندارد

    کمال گرایی:

    سازة کمال گرایی در گذشته مورد توجه نظر یه پردازان بزر گی همچون فرو ید، آدلر و مازلو بوده است (نورد بی و هال،1974) و در دهه های اخیر نیز مورد اقبال پژوهشگران بسیاری قرارگرفته است و هرکدام به فراخور دیدگاه خود تعر یف متفاوتی از آن ارائه داده اند. با این حال اکثر پژوهشگران، برا ین امر که معیارهای بلند مرتبه برای عملکرد، مفهوم محوری کمال گرایی است، توافق دارند.

     هورنای(1950) کمال گرایی را شیوه ای از زندگی می داند که افراد برا ی رهایی از اضطراب اساسی آن را به کار می بندند و کمال گرایی را گرا یش روان رنجورانه به بی عیب و نقص بودن، کوچک ترین اشتباه خود را گناهی نابخشودنی پنداشتن و مضطربانه انتظار پیامد های شوم داشتن، تعریف می کند. هانلند (1978) بر این باور است که کمال گرایی نشان دهندة گرایش و علاقة فرد به درک محیط پیرامون خود به گونة قانون همه یا هیچ  است که به موجب آن، نتا یج به شکل موفقیت ها یا شکست ها حاصل می شوند. گرچه مفهوم کمال گرایی به طور گسترده ای توجه روان شناسان را به خود جلب کرده است، اما هنوز به عنوان پدیده ای تقر یباً ناشناخته و ناسازگار تعریف شده است. سازة کمال گرایی مثبت و منفی، می تواند به صورت های به هنجار و نابه هنجار باشد(هماچک،2006).

    به عقیده تری شوت و همکاران(2005) کسانی که کمال گرایی مثبت(به هنجار) دارند، معیارهایی را برای خود در نظر می گیرند، اما به جای این که ر سیدن و یا نرسیدن به آن معیارها برایشان مهم باشد، نفس تلاش کردن برا ی رسیدن به هدف در نظرشان اهمیت دارد. در واقع ا ین افراد از کار و تلاش زیاد لذت می برند و وقتی در انجام دادن یا ندادن کاری آزادند ، سعی می کنند آن را به بهترین نحوی که می توانند انجام دهند .

    قیمت فایل فقط 12,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی , کمال گرایی , مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی , مبانی نظری و پیشینه تحقیق

پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى

پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى

RSS feed.

  • پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى
    پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشىدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 18 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 434 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 48

    پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى

    پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    مدت زیادى است که تعدادى از معلمان و مربیان نظام‌هاى آموزشى عبارت وسایل کمک آموزشی رایج کرده‌اند و به نظر مى‌رسد که این امر مورد قبول و تأیید مسؤولان آموزشى نیز قرار گرفته است. در بسیارى از طرح‌هاى آموزشی، بدون کوچک‌ترین توجه به مفهوم صحیح وسایل آموزشی، فقط از ابزارهایى که معلم مى‌تواند در آموزش شاگردانش از آنها کمک بگیرد یاد شده و استفاده از آنها توصیه شده است، در حالیکه مفهوم وسیلهٔ آموزشی بسیار فراتر از یک ابزار کمکى است. ما در مکالمات روزمرهٔ خود، هرگز به تلفن، لفظ وسیلهٔ کمک ارتباطی یا به اتومبیل، وسیلهٔ کمک نقلیه اطلاق نمى‌کنیم، اگر چه این وسایل در برقرارى ارتباط و ایاب و ذهاب کمک زیادى به انسان مى‌کنند. تلفن یک وسیلهٔ ارتباطى است؛ زیرا ارتباط خاصى را میسر مى‌سازد که با انواع ارتباط‌هاى دیگر کاملاً متفاوت است. تردیدى نیست که وسایل آموزشی در هموار ساختن راه دشوار تعلیم و تدریس نقش ارزنده‌اى دارند و مربیانى که در نظام‌ەاى پیشرفتهٔ آموزشى حداکثر استفاده از این وسایل و مواد مى‌کنند، بیش از پیش به ارزش کمکى این وسایل معترفند، اما این نکته را نباید از نظر دور داشت که ما در تعریف علمی، بیشتر به دنبال تحدید حدود و مشخصات مسائل مورد نظر هستیم و بیان امتیازات و ارزش‌هاى مترتب بر آن را باید به بخش و مبحث دیگرى واگذار کنیم. بنابر آنچه گذشت، اطلاق لفظ کمک به وسایل آموزشی مفهوم درستى نخواهد بود. کسى که از وسایل آموزشی چنین برداشتى داشته باشد،فقط به فواید و کمک‌هاى آن در تعلیم و تربیت نظر دارد و هیچ‌گاه نمى‌داند وسایل آموزشی چرا و به چه صورت و در چه مراحلى در جریان تدریس - یادگیری، نقش اساسى خود را ایفا خواهند کرد.

    به دلایل یاد شده، عده‌اى از متخصصان تعلیم و تربیت به جاى مفهوم فوق، از تعریف ارتباطی آن استفاده مى‌کنند. در تعریف ارتباطی، وسایل آموزشی حامل‌هایى هستند براى ایجاد ارتباط صحیح و مؤثر و پایدار با شاگرد. با این تعبیر، وسایل آموزشى جزء لازم و حتمى آموزش - یادگیرى هستند.در هر مرحله از آموزش، یک شخص به عنوان معلم یا مربى باید تدریس کند، فرد یا افرادى باید در نقش شاگرد مورد آموزش قرار گیرند و موضوعى هم به عنوان پیام آموزشى در میان باشد تا عمل تدریس تحقق پیدا کند. در صورت نبودِ یکى از این سه عامل، اصولاً تدریس انجام نمى‌گیرد. اما عامل دیگرى نیز به عنوان راه یا وسیله باید در اختیار باشد تا برقرارى ارتباط بین دو عامل اول و دوم و در نتیجه فهم عامل سوم را ممکن سازد. اگر وسایل آموزشی را حامل‌ها یا راه‌هایى بدانیم که مربى یا معلم براى برقرارى ارتباط، ناگزیر از انتخاب یک یا چند تا از آنهاست، در این صورت این ادعا که فلان معلم یا مربى خود را از وسایل آموزشی بى‌نیاز مى‌داند، قابل‌قبول نخواهد بود. ممکن است معلم یا مربى طرز تلقى خاصى از وسایل آموزشى داشته باشد. او شاید وسایل آموزشى را فقط فیلم، اسلاید و ضبط‌صوت بداند، اما به نظر ما، وسایل آموزشى هر حامل و طریقى است که معلم یا مربى بر مى‌گزیند تا بدان وسیله شاگرد را از پل ارتباط بگذراند. بنابراین، حق داریم هر آموزش دهنده‌اى را مصرف کننده وسایل آموزشى بدانیم و نیز اصرار ورزیم که آشنایى با آن،امکانات متعدد و فراوان‌ترى را در اختیار معلم قرار خواهد داد. بر اساس تحلیل ارائه شده مى‌توان نتیجه گرفت که: وسایل آموزشى به کلیهٔ تجهیزات و امکاناتى اطلاق مى‌شود که مى‌توانند در محیط آموزشى شرایطى را بوجود آورند که در آن شرایط، یادگیرى سریع تر، آسان‌تر، بهتر، بادوام‌تر و مؤثرتر صورت بگیرد.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه
    انواع وسایل آموزشى
    وسایل آموزشى معیارى
    وسایل آموزشى تسهیل‌کننده
    نقش وسایل آموزشى در فرایند آموزش - یادگیرى
    معیار انتخاب وسایل آموزشى
    ویژگى‌هاى آموزشى وسیله
    ویژگى‌هاى فنى وسیله
    شرایط و امکانات اجرایى
    پایان

    عنوان : تحلیل مفهوم وسایل آموزشى

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 436 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 48

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى , پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى , دانلود پاورپوینت تحلیل مفهوم وسایل آموزشى , پاورپوینت رایگان تحلیل مفهوم وسایل آموزشى , دانلود پاورپوینت رایگان تحلیل مفهوم وسایل آموزشى , پاورپوینت وسایل آموزشی چیست , دانلود پاورپوینت وسایل آموزشی چیست , پاورپوینت وسایل کمک آموزشی , دانلود پاورپوینت وسایل کمک آموزشی , دانلود تحلیل مفهوم وسایل آموزشى , تحلیل مفهوم وسای

پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل

پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل

RSS feed.

  • پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل
    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عملدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 17 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 271 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 37

    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل شامل 37 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل

    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل شامل 37 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مدل‌هاى برنامه‌ریزى آموزشى تک مؤسسه‌اى

    هدف‌ مدل‌هاى برنامه‌ریزى آموزشى تک مؤسسه‌اى این است که ترکیب مناسب فرادادهاى (input) یک مؤسسه آموزشى نظیر یک دانشگاه را براى به‌دست آوردن نتیجهٔ مطلوب معلوم کند، تعداد شاگردان و ترکیب آن را در رشته‌هاى مختلف براى آینده تخمین بزند، و نیاز به هیئت آموزشی، کادر اداری، تجهیزات، ساختمان‌ها و تأسیسات، اعتبارات مالى و غیره را مشخص سازد.

    یکى از مدل‌هاى جالبى که از نوع بسته محسوب مى‌شود و توسط سیسون (Sisson) به سال ۱۹۶۸ ساخته شده است، نشان مى‌دهد که چگونه مى‌توان با تغییر دادن عوامل، و منابع مختلف یک مؤسسه، کیفیت آموزش را به سطح مطلوب رسانید. ولى اکثریت مدل‌هایى که براى برنامه‌ریزى در سطح مؤسسهٔ آموزشى تهیه شده‌اند از نوع مانندسازى هستند. از آن جمله یم‌توان از مدل‌هایى که توسط کاسکى (Koski)، جودى (Judi) و سالمون (Salmon) و همکاران وى تهیه شده‌اند، نام برد. این قبیل مدل‌ها فقط براى موقعیت‌ها یا واحدهاى آموزشى خاصى ساخته شده‌آند و قابلیت استفاده از آنها در سایر مؤسسات محدود است. هدف این قبیل مدل‌ها این است که نتایج خط مشى‌ها و سیاست‌هاى مختلف آموزشى را در تخصیص منابع به عوامل مختلف نشان دهد و عواقبى که محتملاً حاصل خواهد شد پیش‌بینى کند و بدین ترتیب، به برنامه‌ریز در اتخاذ تصمیم و انتخاب راه‌برد مناسب کمک کند. قابلیت استفاده و اعتبار این قبیل مدل‌ها براى مؤسسات و موقعیت‌هاى به خصوصى که براى آنها ساخته‌ شده‌اند، بسیار زیاد است.

    میزان استفاده از تئورى آمار مارکو و هم‌چنین اصول رگرسیون در این سطح از برنامه‌ریزى تا کنون بسیار محدود و ناچیز بوده است. ولى مدل‌هایى که بر اساس برنامه‌ریزى خطى ساخته شده‌اند، به‌ طورى‌که مک‌نامارا (Mc Namara) آنها را بررسى کرده، بسیار هستند.

    و ...

    فهرست مطالب

    مدل‌هاى برنامه‌ریزى آموزشى تک مؤسسه‌اى
    مدل‌هاى برنامه‌ریزى در سطح نظام آموزشى
    مدل‌هاى برنامه‌ریزى بیرونى توسعه آموزش
    پایان

    عنوان : مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 272 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 37

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل , پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل , دانلود پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل , پاورپوینت رایگان مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل , دانلود پاورپوینت رایگان مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر دامنه عمل , پاورپوینت مدل های برنامه ریزی آموزش و پرورش , دانلود پاورپوینت مدل های برن

پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز

پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز

RSS feed.

  • پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز
    پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلزدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 18 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 377 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 46

    پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز شامل 46 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز

    پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز شامل 46 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    پیشینه وتاریخچه حضورایران درانجمن ( IEA ) :

    کشورجمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی وبهبود آموزشی خودازسال 1370 رسما همکاری خودرا بااین انجمن آغاز کرد وتاکنون درچهارمطالعه (( تیمز )) درفاصله سالهای1995و1999و2003و2007شرکت کرده است وقرار است که درمطالعه ی تیمز 2011 نیز شرکت نماید . ازآن جاکه مطالعه ی تیمز تصویر نسبتا جامع وواقعی از عملکرد نظامهای آموزشی کشورها را درقالب:

    - برنامه ی درسی  قصدشده

    - برنامه ی درسی اجراشده

    - برنامه ی درسی کسب شده در آموزش ریاضیات وعلوم پایه ی چهارم وهشتم رانشان  می دهد . فلذا بررسی تحلیل هریک از این مولفه ها می تواند سهم موثر درفرایند یاددهی- یادگیری دانش آموزان را درمراحل مختلف مشخص کرده وکشورها بتوانند صلاحیت ها وتواناییهای خودرا درابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار دهند .

    تیمز( TIMSS) چیست ؟

    تیمز TIMSS ( مطالعه بین المللی روند آموزش ریاضیات وعلوم ) روندپیشرفت ریاضیات وعلوم را درپایه چهارم ابتدائی وسوم راهنمائی ارزیابی می کند .

    تیمز یکی از پروژه های ( IEA ) است که با یک چرخه ی منظم چهارساله  اجرا می شود که ریاضیات وعلوم رادر سالهای 1995و1999و2003و2007 موردارزیابی قرارداده ودرحال برنامه ریزی برای اجرای این مطالعه درسال 2011 می باشد .

    تیمز همچنین برای تدارک چشم اندازها ی مقایسه ای درمورد روند پیشرفت درنظامهای آموزشی متفاوت شیوه های سازماندهی مدارس وفعالیتهای آموزشی یک آرایه غنی از اطلاعات پیشینه ای راجمع آوری می کند . تیمز به عنوان محوراصلی مطالعات منظم انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( IEA )راتشکیل می دهد  اطلاعات درمورد شیوه های آموزشی استفاده شده برای اجرای برنامه ی درسیازطریق پرسش نامه هایی که توسط معلمان ومدیران دانش آموزان ارزیابی شده تکمیل می شود وتوسط انجمن IEAمسئولیت، هدایت ومدیریت این پروژه ( تیمز ) به مرکز  بین المللی ISC درکالج بوستون ( دانشکده علوم تربیتی آمریکا) محول گردیده است . تدوین آزمون تیمز 2007 بامشارکت کشورهای شرکت کننده صورت گرفته  است .

    چارچوب ارزیابی ریاضیات وعلوم پایه ی چهارم ابتدائی ارزیابی علوم تیمز 2007 دردو حوزه  سازماندهی شده بود . حوزه نخست  محتوائی  است که حیطه ها یاموضوعات مهم مورد ارزیابی درعلوم رامشخص می کند که شامل زیست شناسی – فیزیک وزمین شناسی است . حوزه ی دوم ( شناختی ) است که حیطه ها یا فرایندهای تفکر موردارزیابی راتعیین می کند وشامل دانستن وبه کاربردن واستدلال می باشد  تیمز 2007 دارای آزمونی گسترده وموثر برای تائید چهارچوب ارزیابی آموزش علوم است . این آزمون شامل 174 سوال با امتیاز 194 امتیاز است . تقریبا نیمی از سوالات پاسخ ساز ونیمی دیگر بازهستند . ارزیابی ریاضیات تیمز نیز همچون علوم تیمز پیرامون دوحوزه سازماندهی می شود . حوزه نخست محتوائی  است که حیطه ها یا موضوعات مهم مورد ارزیابی درریاضیات را مشخص می کند .

    سه حیطه محتوائی شامل اعداد – اشکال هندسی  - اندازه گیری ونمایش داده ها  ( حدودا نیمی از آزمون بر بعد اعداد شامل جبر مقدماتی تاکید دارد ) است .ارزیابی آموزش ریاضیات پایه چهارم شامل179سوال با192امتیازمی باشد. حوزه دوم ( شناختی ) است که حیطه ها یافرایندها ی تفکر موردارزیابی رامشخص می کند وشامل دانستن وبه کار بردن واستدلال می باشد.

    و ...

    فهرست مطالب

    پیشینه وتاریخچه حضورایران درانجمن ( IEA )
    تیمز( TIMSS) چیست ؟
    آشنایی با آزمون پرلز
    ضرورت توجه به مهارتهای خواندن
    پرلز چیست ؟
    ماهیت آزمون پرلز
    چکیده نتایج پرلز
    پایان

    عنوان : آشنایی با آزمون تیمز و پرلز

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 380 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 46

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز , پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز , دانلود پاورپوینت آشنایی با آزمون تیمز و پرلز , پاورپوینت رایگان آشنایی با آزمون تیمز و پرلز , دانلود پاورپوینت رایگان آشنایی با آزمون تیمز و پرلز , پاورپوینت آزمون تیمز و پرلز چیست , دانلود پاورپوینت آزمون تیمز و پرلز چیست , پاورپوینت آزمون تیمز چیست , دانلود پاورپوینت آزمون تیمز چیست , پاورپوینت آزمون پرلز چیست , دا

پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده

پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده

RSS feed.

  • پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده
    پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهندهدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 18 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 306 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 44

    پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده

    پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    منظور از پیش سازمان‌دهنده مفهوم، مطلب یا موضوعى است که در تدریس یک درس مورد استفاده قرار مى‌گیرد تا بوسیلهٔ آن، قسمت‌ها و مطالب مختلفى که رشته‌اى از دانش را تشکیل مى‌دهد، با نظمى خاص سازمان یابد و در ذهن شاگرد جاى گیرد. این‌گونه نظام‌آفرینى در ذهن، با یک مطلب کلى که آن را پیش سازمان‌دهنده مى‌نامیم شروع مى‌شود؛ به عبارت دیگر، پیش سازمان‌دهنده یک مطلب یا مفهوم کلى است که در مقدمه تدریس مى‌آید تا مبحثى را که به شاگردان ارائه داده مى‌شود با مباحث پیشین همان درس مربوط سازد و در عین حال، پایه‌اى براى ارتباط مفاهیم بعدى با مفاهیم پیشین شود و شاگرد بتواند تمام مباحث درس را بصورت یک ساخت منظم و سازمان‌یافته در ذهن خود جاى دهد. در الگوى پیش سازمان‌دهنده، معمولاً مطالب از کلى به جزئى مورد بررسى قرار مى‌گیرد.

    اساس نظرى الگوى پیش سازمان‌دهنده

    هر یک از الگوهاى تدریس داراى خصوصیاتى است که بر اساس تفکرى خاص بوجود آمده است. این خصوصیات موجب تمایز یک الگو از الگوهاى دیگر مى‌شود. نظریات، الزاماً درست و اثبات شده نیستند و کاربردشان براى تمام موقعیت‌ها قطعیت ندارد. اصولاً هیچ نظرى را نمى‌توان در آموزش بطور مطلق پذیرفت. ارزش‌هاى آموزشى نسبى‌اند و همیشه در رابطه با موقعیت ارزشیابى مى‌شوند. اساس نظرى الگوى پیش سازمان‌دهنده نیز از چنین ویژگى‌هایى برخوردار است. اساس نظرى الگوى پیش سازمان‌دهنده، از ساختار رشته‌هاى مختلف درسى شکل گرفته است. شوآب(۱۹۷۳) (Schwab) براى توصیف مفهوم ساختار، سه مجموعه مشخصهٔ متمایز، ولى مرتبط با هم را مورد نظر قرار داده است.

    ۱. مفاهیم موجود در هر درس، ساخت ویژه‌اى را بوجود مى‌آورند که در مجموعه به آنها دانش مى‌گویند؛ مانند دانش فیزیک، دانش شیمى و دانش ریاضی.

    ۲. ساخت هر رشته از دانش بر اساس سلسله مراتب شکل مى‌گیرد. ترتیب و توالى مفاهیم در این سلسله مراتب به گونه‌اى است که مفاهیم کلى پیش از مفاهیم جزئى شکل گرفته‌اند؛ بنابراین، در هنگام تدریس، مفاهیم کلى باید قبل از مفاهیم جزئى ارائه شوند.

    ۳. مفاهیم و مطالبى را که مى‌خواهیم در یک رشتهٔ درسى به شاگرد یاد بدهیم، باید با ساخت شناختى او - یعنى با سایر مفاهیم و مطالب آن رشته که از پیش در ذهن شاگرد بوجود آمده است - مربوط سازیم.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه
    الگوهاى فعالیت‌هاى مدارس دنیا
    تحصیل از راه حفظ (memorizing) و تکرار (repeating)
    تحصیل به عنوان کارآموزى (training)
    تحصیل به عنوان نوعى پرورش فکرى و ذهنى (developing intellect)
    تحصیل از طریق حل مسأله
    عوامل مؤثر در روش تدریس
    انواع الگوهاى تدریس
    پایان

    عنوان : الگوى تدریس پیش سازمان دهنده

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 308 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 44

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده , پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده , دانلود پاورپوینت الگوى تدریس پیش سازمان دهنده , پاورپوینت رایگان الگوى تدریس پیش سازمان دهنده , دانلود پاورپوینت رایگان الگوى تدریس پیش سازمان دهنده , پاورپوینت الگوى پیش سازمان دهنده چیست , دانلود پاورپوینت الگوى پیش سازمان دهنده چیست , پاورپوینت روش تدریس پیش سازمان دهنده چیست , دانلود پاورپوینت روش تدریس پیش سا