فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

اموزش ساخت هواپیمای مدل رادیوکنترل

مرکز دانلود فایل نگارا | اموزش ساخت هواپیمای مدل رادیوکنترل

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

دانلود تحقیق با موضوع بزهکاری اطفال

مرکز دانلود فایل نگارا | دانلود تحقیق با موضوع بزهکاری اطفال

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | دانلود تحقیق با موضوع بزهکاری اطفال

    دانلود تحقیق با موضوع بزهکاری اطفال


    دانلود تحقیق با موضوع بزهکاری اطفالدسته: حقوق

    بازدید: 43 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 47 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 11

    دانلود تحقیق با موضوع بزهکاری اطفال

    قیمت فایل فقط 4,000 تومان

    خرید

    دانلود تحقیق با موضوع بزهکاری اطفال

    چکیده:

    مقدمه
    بیگمان ، جوامع بشری در هر شرایطی به همزیستی مسالمت آمیز با
    همنوعان خود نیازمند هستند. آنچه مسلم است تا امروز به دلیل
    اختلافات زیر بنایی و ریشه ای مختلفی از جمله در مسا ئل عقیدتی ،
    فرهنگی و مذهبی و در عین حال تفاوت هایی که در معیارهای سنجش ارزش
    ها در حیطه های گوناگونی وجود داشته ، یک توافق و تفاهم عمومی و
    جهان شمول استقرار نیافته است.

     وانگهی ، تمام انسان ها از هر قوم و قبیله ، نژاد و مذهب ،
    دین و عقیده اتفاق نظر دارند که یکی از محوری ترین اعمال فردی و
    اجتماعی ،تربیت و هدایت درست کودکان برای آینده می باشد . اقدامی
    که شرط ضروری و انکار ناپذیر رشد و ترقی جامعه ی انسانی تلقی می
    شود.


    کودکان و نوجوانان سرمایه های معنوی جامعه می باشند و سلامت روح و
    جسم آن ها تضمین کننده ی سلامت جامعه در آینده است . بنابراین
    مسائل آنان از جمله مسائلی است که باید به آن ها توجه ویژه ای
    مبذول داشت . بررسی ریشه ای مسائل اطفال و از آن جمله بزهکاری
    اطفال ، برای رسیدن به یک جامعه ی ایده آل شرطی ضروری است.

    در واقع از قدیم الایام گفته اند ، پیشگیری بهترازدرمان است .
    طبعا اگر طفلی به هر دلیلی از ابعاد جسمانی ، روانی و رفتاری به
    نقصان و یا انحرافی مبتلا گردد ، قهرا بازپروری وی مستلزم صرف
    هزینه های هنگفت و مضاعفی خواهد بود . از طرف دیگر بسیاری از
    افرادی که همواره مرتکب جرائم گوناگون می شوند ، همان کودکان
    بزهکار دیروز هستند

    و…

    قیمت فایل فقط 4,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    دانلود تحقیق
    ,
    موضوع بزهکاری اطفال
    ,
    تحقیق بزهکاری اطفال
    ,
    اصلاح و تربیت
    , حقوق
    ,
    دانلود تحقیق در مورد کودکان
    ,
    دانلود تحقیق کودکان بزهکار

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی

    دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته  مدیریت

    هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها DEA و کارت امتیازی متوازن BSC بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

    چکیده:
    با توجه به لزوم و اهمیت مطالعه کارایی بانک‌ها، جهت شناسایی واحد های ناکارا و برنامه ریزی برای بهبود عملکرد بانک‌ها، در پژوهش حاضر به اندازه گیری کارایی 20 شعبه از شعب بانک تجارت در شهر تهران و در دوره زمانی سال‌های 1389 و 1390 با استفاده از تحقیق روش تحلیل پوششی دادها و کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. برای محاسبه کارایی شعب بانک با DEA_BSC با فرض بازده متغیر به مقیاس و دیدگاه ورودی محور استفاده شده و با توجه به شاخص‌های ورودی و خروجی تعیین شده برای هر یک از مناظر کارت امتیازی متوازن امتیاز کارایی برای هر یک از چهار منظر محاسبه و سپس با استفاده از میانگین ساده و همچنین میانگین موزون بر اساس نظرات خبرگان به محاسبه امتیاز کارایی پرداخته‌ایم. همچنین از شیوه برنامه ریزی آرمانی تحلیل پوششی دادها (با دیدگاه ورودی محور) برای رفع مشکل مدل‌های کلاسیک استفاده کرده و از این روش نیز امتیاز کارایی شعب را محاسبه شده است. در فرآیند تحقیق شعب کارا و ناکارا تمیز داده شده، ضرایب کارایی هر یک از شعب محاسبه و مازاد عوامل تولید برای هر یک از شعب ناکارا تعیین گردیده است.

    کلید واژه:
    تحلیل پوششی داده ها، کارت امتیازی متوازی، CCR،BCC

    مقدمه
    برخورداری از رفتار خردمندانه و زندگی به همراه کار عقلایی از ابتدای زندگی انسان با وی بوده است در نتیجه بهره‌وری و کارایی از آغاز خلقت مورد توجه انسان قرار گرفته است. بشر همواره با دو مشکل، داشتن آرزوهای نامحدود و منابع محدود برای رسیدن به این خواسته‌ها مواجه بوده است. بدین جهت همواره کوشیده است تا به بهترین نحو از این منابع استفاده نماید. از صنایع بسیار ارزشمند هر جامعه می‌توان به صنعت بانکداری اشاره کرد که باعث توسعه روز افزون آن جامعه می‌شود. امروزه در تمامی جوامع پیشرفته، صنعت بانکداری را عاملی برای پیشرفت آن جامعه می‌دانند. به جهت دلایل ذکر شده و اهمیت بانک به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت، ارزیابی عملکرد شعب بانک دارای اهمیت بالایی می‌باشد. بکار گیری موضوعات بنیادی و اصولی برای ارزیابی عملکرد می‌تواند از ابزارهای بهبود عملکرد باشد. استفاده از آن باعث می‌شود که سازمان‌ها عملکرد خود را تغییر دهند و به آن بهبود ببخشند تا بتوانند با سرعت مناسب‌تر به اهداف و استراتژی‌های از پیش تعیین شده دست یابند.

    در این پژوهش سعی شده است با شناسایی و تحلیل معیارهای ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت، مدلی مناسب با استفاده از تلفیق مدل تحلیل پوششی داده‌ها و کارت امتیازی متوازن ایجاد و عملکرد آن‌ها ارزیابی و با هم مقایسه شوند.

    1-2- بیان مسئله تحقیق
    ارزیابی عملکرد سازمان‌ها در جهت گیری تصمیمات آتی آن‌ها نقش اساسی دارد. در این راستا باید میزان کارایی و بهره‌وری سازمان‌ها مورد محاسبه قرار گیرد تا از این طریق بتوان در تصمیم سازی‌های آتی روند رشد اقتصادی را زیر نظر داشت. در عصر حاضر دستیابی به رشد اقتصادی از طریق ارتقای بهره‌وری از مهم‌ترین اهداف اقتصادی کشورها به شمار می‌رود. ارتقای بهره‌وری با استفاده بهینه از عوامل تولید حاصل می‌گردد و در نیل به رشد اقتصادی مستمر و تولید پایدار نقش مهمی را ایفا می‌کند.
    یکی از ابزارهای مناسب و کارآمد در این زمینه، تحلیل پوششی داده‌ها، DEA می‌باشد که به عنوان یک روش غیر پارامتری به منظور محاسبه کارایی واحدهای تصمیم گیرنده استفاده می‌شود. از طرفی دیگر با توجه به جامع بودن کارت امتیازی متوازن برای ارزیابی عملکرد و کاربرد روزافزون آن برای مباحث استراتژیک مدیریتی، از چهار دیدگاه آن برای ارزیابی عملکرد سازمان استفاده شده است BSC . مبنای چارچوبی جامعی را برای مدیران فراهم می‌کند که استراتژی شرکت را به مجموعه‌ی منسجمی از معیارهای عملکردی ترجمه می‌کند (زارعی متین،1389).

    در این پژوهش BSC به عنوان ابزاری برای طراحی شاخص‌های ارزیابی عملکرد و از DEA به عنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد استفاده شده است.

    روش‌های موجود ارزیابی و سنجش کارایی واحدهای بانک اغلب تجربی و فاقد پشتوانه علمی محکم می‌باشند و علاوه بر این به دلیل استاندارد نبودن این روش‌ها نتایج آن‌ها در بانک‌های مختلف با یکدیگر قابل مقایسه نیستند (بشلی،1382). از طرف دیگر هر بنگاه اقتصادی برای ادامه حیات خود در جریان رقابت با سایر بنگاه های موجود در یک صنعت با توجه به رشد فزاینده تکنولوژی و موج گسترده اطلاع رسانی و توسعه خدمات متنوع، همواره باید از پویایی لازم برخوردار باشد، لذا کنترل و ارزیابی مستمر فعالیت و عملکرد آن بنگاه ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌باشد. در این رابطه شاخص‌های گوناگون و متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برخی از آنان عبارتند از اثر بخشی، کارایی، نوآوری، بهره‌وری و… در میان معیار های موجود کارایی و توسعه و بهبود آن اهمیت فراوانی داشته و صاحب‌نظران بسیاری به آن پرداخته‌اند. بدون شک بدون ارزیابی عملکرد سازمان‌ها نمی‌توان از اثربخشی و کارایی سازمان‌ها که شرط لازم برای حضور در عرصه رقابت بین‌الملل است اطمینان حاصل نمود (سلطان محمدی،1389).

    باید توجه کرد که ارزیابی عملکرد باید مناسب با جایگاه و کارکرد سازمان باشد و همچنین برای حفظ مزیت رقابتی شرکت باید به ارزیابی عملکرد بپردازد. در مقطع فعلی صنعت بانک و بیمه از مهم‌ترین نهادهای اقتصادی در جوامع پیشرفته و در حال توسعه کنونی می‌باشند. ارزیابی عملکرد شعب باعث می‌شود که مدیران ارشد سازمان بتوانند تحلیل مناسبی از عملکرد واحدهای خود داشته باشند.

    به طور کلی آنچه را نمی‌توان اندازه گیری کرد نمی‌توان به خوبی اداره کرد. گام بنیادی در پایداری چنین روش مدیریتی ایجاب می‌نماید که با رویکرد به روش‌های کارآمد علمی و کاربردی به تعادل بین ورودی‌ها و خروجی‌های سازمان دست یابیم و با ارزیابی مستمر عملکرد به نهادینه کردن بهره‌وری اقدام نماییم. دستیابی به خواسته‌ها و ضرورت‌های مذکور و آنچه این پژوهش به دنبال آن است، با اندازه گیری فعالیت‌ها و از طریق به کار گیری مدل‌های علمی و کمیت پذیر و نهایتاً طراحی و استقرار یک نظام عملکرد ممکن خواهد بود. اندازه گیری موجب شناسایی عوامل موثر در بهره‌وری، تعیین اولویت‌ها می‌شود و به تصمیم گیری کمک می‌کند و اطلاعات با ارزشی را برای ارزیابی تأثیر تغییرات و ارزیابی منابع در اختیار مدیر قرار می‌دهد. در واقع این اطلاعات نمایانگر این موضوع است که بنگاه مورد مطالعه تا چه حد از منابع خود به صورت بهینه استفاده می‌نماید، و در مقایسه با سایر بنگاه‌ها چه عملکردی دارد (محمدی،1389).

    روش‌های متداول ارزیابی عملکرد قبلی عمدتاً بر جنبه های مالی سازمان توجه داشتند و شاخص‌های خود را حول آن متمرکز کرده بودند ولی کارت امتیازی متوازن شاخص‌های خود را به چهار چشم انداز مالی؛ فرآیندها؛ مشتری و یادگیری و رشد نیروی انسانی توسعه داده و به دنبال ایجاد توازنی بین اهداف مالی به عنوان نتیجه عملکرد گذشته (شاخص‌های گذشته نگر) و سه شاخص دیگر (شاخص‌های آینده نگر) است.همچنین مدل‌های تحلیل پوششی داده‌ها DEA میزان توانایی در هر واحد تصمیم گیرنده (DMU) در تبدیل ورودی‌ها به خروجی‌ها را ارزیابی می‌کند که این میزان توانایی، کارایی نامیده می‌شود. این روش از تکنیک‌های معتبر ارزیابی و مقایسه عملکرد می‌باشد. 
    شایان ذکر است تکنیک‌های BSC و DEA به عنوان ابزارهایی هستند که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان تکنیک‌های جایگزین هم مطرح نمود. بلکه استفاده تلفیقی از آن‌ها در نظام ارزیابی عملکرد لازم به نظر می‌رسد. به عبارت دیگر می‌توان یک ارتباط سیستماتیک بین دو مدل یاد شده ایجاد نمود. بطوریکه از یکی از آن‌ها به عنوان مکمل و پوشاننده نقاط ضعف مدل دیگر استفاده کرد.

    لذا در این پژوهش با تلفیق دو روش کارت امتیاز متوازن BSC و تحلیل پوششی داده‌ها DEA که از معتبرترین و کاربردی‌ترین روش‌های سنجش کارایی و بهره‌وری هستند به ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران می‌پردازیم.

    فهرست مطالب

    فصل 2    ادبیات موضوع    11
    2-1-مقدمه تحلیل پوششی داده‌ها    12
    2-2- مروری بر مبانی نظری کارایی    13
    2-2-1 مفهوم کارایی    13
    2-2-2- انواع کارایی    14
    2-3- کارایی، بهره‌وری و اثر بخشی    15
    2-4- قانون بازده به مقیاس    16
    2-5- روش‌های برآورد کارایی    18
    2-6- روش‌های غیر پارامتریک    20
    2-7- دیدگاه ورودی محور و دیدگاه خروجی محور    22
    2-8- تحلیل پوششی داده‌ها DEA    23
    2-8-1- مدل CCR    24
    2-8-2- مدل BCC    28
    2-9- برنامه ریزی آرمانی    31
    2-10- مدل رتبه بندی کارایی متقاطع    32
    2-11- مزایای تحلیل پوششی داده‌ها    33
    2-12- کارت امتیازی متوازن    34
    2-13- معرفی کارت امتیازی متوازن    36
    2-14- مناظر کارت امتیازی متوازن    38
    2-14-1 منظر مالی    38
    2-14-2 منظر مشتری    38
    2-14-3 منظر فرآیندهای داخلی    39
    2-14-4 منظر یادگیری و رشد    40
    2-15-پیشینه تحقیق    42
    2-15-1- مرور پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده‌ها    42
    2-15-1-1 مقالات چاپ شده در مجلات بین‌المللی    42
    2-15-1-2 مقالات چاپ شده در مجلات داخلی    49
    2-15-2 مرور ادبیات موضوع کارت امتیازی متوازن    54
    2-15-3 مرور ادبیات موضوع تحلیل پوششی داده‌ها و کارت امتیازی متوازن    58
    مراجع   و منابع

     

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM

مرکز دانلود فایل نگارا | سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM

    دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع

    سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM

    چکیده

    از جمله ضعفهای موجود در ارزیابی بنگاه های اقتصادی براساس الگوی EFQM، ارزیابی مجزا شرکتها از یکدیگر می باشد. به عبارت دیگر در شیوه اجرایی امکان مقایسه عملکرد نسبی شرکتها با یکدیگر و معرفی الگوهای برتر وجود ندارد. بنابراین در این تحقیق، از روش DEA که از جمله تکنیکهایی است که توانایی رتبه بندی شرکتها را بر اساس عملکرد نسبی و مشخص نمودن شرکتهای کارا و ناکارا و نهایتاً تعیین الگوهای برتر را دارد، استفاده شده است.

    1)در این تحقیق سعی شده است پس از مرور ادبیات تحقیق، با استفاده از تلفیق مدل تعالی سازمانی(EFQM) که یک مدل کیفی در ارزیابی بنگاه ها می باشد و مدل تحلیل پوششی داده ها(DEA)، روش نوینی را در ارزیابی بنگاه ها طراحی شود. در مدل طراحی شده امتیاز کسب شده در توانمندسازها به عنوان ورودی مدل DEA و امتیاز کسب شده در معیارهای نتایج به عنوان خروجی مدل منظور گردید. با توجه به نامطلوب بودن کاهش میزان توانمندسازها در مدل EFQM، جهت ارزیابی کارایی از روشهای خروجی محور که تاکید بر افزایش میزان خروجی یا افزایش معیارهای نتایج را دارد استفاده گردید. نتایج کارایی مدل اجرا شده بیانگر این است که واحدهای 1، 7، 9، 10، 11، 14، 16، 17، 19، 21 ،27 و 28 روی مرز کارایی قرار داشته و سایر واحدها دارای کارایی کمتر از واحد می باشند. DMU های 2 و 13 و 18 نیز دارای کمترین کارایی در بین واحد های تصمیم گیری بوده اند. 

    2)جهت اولویت بندی واحدهای کارا نیز از روش تعداد دفعاتی که واحد کارا به عنوان مرجع قرار گرفته است استفاده شده است. بدین ترتیب واحدهای 17 و 14و 11 به ترتیب 16 و 10 و 6 بار مرجع واحدهای ناکارا قرار گرفتند که دارای اولویت بالاتری نسبت به سایر واحدهای کارا بودند. 

    3) تعیین واحدهای مرجع و ضرایب مرجع و در نهایت تعیین میزان خروجی های هدف جهت کارا شدن واحدهای ناکارا نیز اقدام دیگری بود که در این تحقیق صورت گرفت. با کسب خروجی های هدف گذاری شده توسط DMU ها، کارایی واحد های ناکارا به 1 خواهد رسید. 

    4) با توجه به متغیر بودن بازدهی نسبت به مقیاس واحدها، نتایج به روش بازده نسبت به مقیاس متغیر مورد محاسبه قرار گرفت.

    مقدمه

    ارزیابی عملکرد به کمک شاخص های غیر مالی از موضوعاتی است که طی دهه 1990 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چرا که اینگونه شاخص ها مزایای بسیاری را به همراه دارند. بعنوان مثال اینگونه شاخص ها در مقایسه با شاخص های مالی قابل درک تر و با اهداف و استراتژی های سازمان سازگارترند و در طول زمان براساس اقتضای محیط، قابل تغییر و انعطاف پذیر می باشند(آذر، 1383).

    مانند بسیاری از زمینه های تحقیقاتی نوظهور، رشد و توسعه در زمینه ارزیابی عملکرد سازمان با سرعت بالایی صورت گرفته است و رویکردهای نوین بسیاری را در این زمینه شاهد بوده ایم(ارشدی، 85). اگرچه هر یک از این چارچوبهای مفهومی مزایا و محدودیتهای خاص خود را دارند، اما یکی از محدودیتهای شایع در بین تمامی این مدلها آنست که درباره چگونگی انتخاب و بکارگیری شاخص های عملکرد راهنماییهای اندکی ارائه کرده اند. یکی از معایب تمامی آنها، وجود دامنه گسترده ای از شاخص ها برای استفاده در سازمانها می باشد(آذر، 1383). 

    لذا با عنایت به اهمیت موضوع، در این فصل پس از بیان صورت مسأله موجود (ارزیابی عملکرد با رویکرد ترکیبی  مدلهای تحلیل پوششی داده ( DEA)و تعالی سازمانی(EFQM )، کلیاتی پیرامون اهداف و کاربردهای انجام تحقیق ارائه می شود. سپس سؤالات محوری تحقیق مطرح و در پایان به روش‌ها، ابزار جمع آوری اطلاعات و تعریف جامعه و نمونه آماری تحقیق پرداخته می شود.

    تعریف مساله

    تلاش مستمر سازمانها برای دستیابی به الگوی جامع ارزیابی و رفع معایب شیوه های ارزیابی سنتی منجر به مطرح شدن مدلهای تعالی سازمانی و جوایز کیفیت ملی در سطح کشورهای پیشرو و بدنبال آن سایر کشورهای جهان گردید. مدل ” دمینگ” ، مدل ” بالدریج”، و “مدل اروپایی کیفیت”، از مهم ترین این مدلها هستند که سایر مدلها بر اساس آنها شکل گرفته اند. این مدلها با استفاده از عناصر مدیریت کیفیت جامع، به عنوان محورها یا حوزه های مورد ارزیابی و با اختصاص وزنهای مشخص و از قبل تعیین شده به هر حوزه، از طریق ممیزی به  ارزیابی عملکرد سازمان می پردازند. مدلهای فوق به مدلهای خود ارزیابی نیز معروفند(رازانی، 1381، ص27).

    از سوی دیگر تحلیل پوششی داده ها، به عنوان یک روش برنامه ریزی ریاضی برای ارزیابی واحدهای تصمیم گیری، با این فرض اولیه که واحدهای تصمیم گیری تحت بررسی نهاده های مشابه برای تولید ستانده های مشابه بکار می گیرند، مورد استفاده قرار می گیرد(مهرگان، 1383، ص17).

    درطول چند سال گذشته جایزه ملی بهره وری کشور برای بنگاه های اقتصادی براساس الگوی EFQM ارائه شده است که در آن شرکتها، مورد ارزیابی قرارگرفته و به شرکتهای برتر جایزه داده می شود. از جمله ضعفهای موجود در این روش، ارزیابی مجزای شرکتها از یکدیگر می باشد. به عبارت دیگر در شیوه اجرایی امکان مقایسه عملکرد نسبی شرکتها با یکدیگر و معرفی الگوهای برتر وجود ندارد. بنابراین این تحقیق در نظر دارد از روش DEA که از جمله تکنیکهایی است که توانایی رتبه بندی شرکتها را بر اساس عملکرد نسبی و مشخص نمودن شرکتهای کارا و ناکارا و نهایتا تعیین الگوهای برتر را دارد، استفاده نماید.هدف اصلی از اجرای این پروژه ترکیب مدل تحلیل پوششی داده ها و مدل تعالی سازمانی در راستای سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک استان یزد می باشد که در نوع خود در کشور بی سابقه می باشد. 

    با توجه به کاربردی بودن تحقیق مورد نظر، نتایج حاصل از این تحقیق می تواند مورد استفاده تمام سازمانهای خصوصی و دولتی، تولیدی و خدماتی قرار گیرد. 

    سابقه تحقیق:

    استفاده از نظامهای ارزیابی بصورت رسمی به قرن نوزدهم باز می گردد. می توان گفت ارزیابی عملکرد همراه با سیر توسعه اندیشه های مدیریت در قالب مکاتب مدیریت، توسعه پیدا کرد.در سال های اخیر از DEA جهت ارزیابی عملکرد سازمان ها بطور گسترده استفاده شده است. DEA برای اولین بار جهت ارزیابی عملکرد شعب بانک مورد استفاده قرار گرفته است. بطوری که در حال حاضر این روش یکی از روش های معروف در ارزیابی کارایی سازمانها تبدیل شده است.

    در ذیل نمونه هایی از پژوهش های صورت گرفته که از DEA جهت ارزیابی عملکرد سازمانی استفاده کرده اند ذکر می شود:

    در تحقیقی تاثیر حذف نظارت دولت بر کارایی بانکهای تجاری تونس در طول دوره 1990تا 2001 مورد مطالعه قرار گرفته است. نتیجه این پژوهش اثر مثبت حذف نظارت دولت بر کارایی کلی بانک های تجاری تونس بوده است.(Riman, 2003) در تحقیقی دیگر از رویکرد تحلیل پوششی داده ها جهت ارزیابی کارایی نسبی بیمارستانهای انگلستان در طول دوره 1982 تا 1995 استفاده گردید. از نتایج این مطالعه برمی آید که تعیین روند کارایی بیمارستانهای مورد مطالعه در این دوره نزولی بوده است(Weeb, 2004). در یک تحقیق نیز ترکیبی از تحلیل پوششی داده ها با شاخص بهره وری مالمکوئیست جهت ارزیابی عملکرد پنج شرکت بیمه کانادایی در طول دوره بیست ساله (1981تا2000) مورد استفاده قرارگرفت.(Asmild, 2004)

    اوکیران نیز از تکنیک تحلیل پنجره  جهت ارزیابی تغییرات کارایی فنی بانک های تجاری استرالیا استفاده کرده است (Avkiran, 2004).

    در ایران نیز از تحلیل پوششی داده ها در ارزیابی شرکتهای توزیع برق(علیرضایی، 1378)، نیروگاه ها(علیرضایی، سیزدهمین کنفرانس برق)، شرکتهای بیمه(علیرضایی، 1378)، ادارات کل راه و ترابری( علیرضایی، 1379)، بانکها(علیرضایی، 1379) و… استفاده شده است. از دیگر کارهای انجام شده در کشور ، ارزیابی عملکرد مدیر به کمک تحلیل پوششی داده هاست(فضلی، 1381).  از جدیدترین کارهای انجام شده در این زمینه، می توان به ارزیابی کارایی نسبی شرکت های دارویی عضو اوراق بورس بهادار(کاظمی،1388)، ارزیابی کارایی نسبی بنادر ایران (کیانی مقدم،1391) و ارزیابی عملکرد پژوهشی استاتید دانشکده صنایع دانشگاه آزاد تهران (ابراهیمی،1392) به کمک تحلیل پوششی داده ها اشاره کرد.

    در سال 1988 چهارده شرکت بزرگ اروپایی در راستای ایجاد جایزه ای در سطح اروپا برروی اصول و چارچوبی در زمینه دستیابی به تعالی سازمان به توافق رسیدند که به سرعت نه تنها در سطح اروپا بلکه در سایر کشورها نیز مورد توجه و استقبال روز افزون واقع شد و در حال حاضر به عنوان پراستفاده ترین مدل با بیشترین اقبال جهانی روبرو می باشد. اکثر جوایزی که در کشورهای دیگر جهان مانند کانادا، استرالیا، تایوان، نیوزیلند، سنگاپور، آفریقای جنوبی و … شکل گرفته اند بر اساس یکی از مدلهای بالدریج، دمینگ و مدل تعالی سازمانی اروپایی بوده اند. با توجه به بررسیهای به عمل آمده در بین مدلهای تعالی عملکرد سازمانی مطرح در سطح دنیا، در حال حاضر مدل اروپایی تعالی عملکرد هم به لحاظ دسترسی به منابع اطلاعات و هم به لحاظ وسعت جغرافیایی کاربران و هم به لحاظ جامعیتی که در بین نکات مورد بررسی داراست، از استقبال بیشتری برخوردار بوده و از توانایی بیشتری در بین تبیین نواحی قابل بهبود و امتیازدهی سازمانهای تولیدی و خدماتی برخوردار می باشد(رازانی، 1381).

    فهرست مطالب

    فصل اول :کلیات تحقیق

    مقدمه 2

    1-2- تعریف مساله 3

    1-3- سابقه تحقیق: 4

    1-4- فرضیات (یا سئوالات پژوهشی): 7

    1-5- روش تحقیق: 7

    شکل (1-1) : تعیین شاخصهای ورودی و خروجی در مدل DEA 8

    1-6- کلمات کلیدی (فارسی و انگلیسی): 9

    تحلیل پوششی داده ها: 10

    مدل تعالی سازمانی : 10

    واحدهای تصمیمگیریDMU : 11

    فصل دوم :ادبیات تحقیق 12

    2-1 مقدمه 15

    2-2 بخش اول: بهره وری و کارایی 16

    2-2-1 بهره‌وری 16

    2-2-2 تبیین بهره‌وری، تولید، کارایی و اثربخشی 17

    2-2-3 انواع بهره‌وری 18

    2-2-3-1 بهره‌وری جزئی 19

    2-2-3-2بهره‌وری کل عوامل 20

    2-2-4 کارایی 21

    2-2-5 تحلیل پوششی دادهها 21

    2-3 بخش دوم: تحلیل پوششی داده ها و شاخص مالم کوئیست 24

    2-3-1 تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها 24

    2-3-2 تحلیل پوششی داده‌ها 26

    2-3-3 مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده‌ها 27

    2-3-3-1 مدل CCR (CRS) 27

    2-3-3-2 مدل BCC (VRS)  32

    2-3-3-3 مدل CCR-BCC (N.I.R.S) 37

    2-3-3-4 مدل (NDRS) BCC-CCR  38

    2-3-3-5 مدل جمعی 39

    2-3-3-6 روش دو فازی 42

    2-3-4 معرفی ε در تحلیل پوششی داده‌ها 43

    2-3-5 بازده نسبت به مقیاس در تحلیل پوششی داده‌ها 47

    2-3-6 رتبه‌بندی نواحی دارای کارایی واحد 51

    فصل سوم 89

    آشنایی با حوزه تحقیق و متدولوژی 89

    3-1 مقدمه 90

    3-2-4 معرفی نهادهها و ستاده‌ها 93

    3-2-7 انتخاب نرم افزار برای حل 98

    فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها 100

    4-1 مقدمه 101

    4-2 جمع آوری داده ها: 102

    جدول 4-1-نتایج ارزیابی مدل EFQM شرکتهای مورد بررسی 103

    4-3 تجزیه و تحلیل نتایج مدل BCC خروجی محور 104

    جدول 4-2 سنجش میزان کارایی واحدهای تصمیم گیری به روش BCC 105

    جدول 4-3- واحدهای مرجع برای کارا شدن واحدهای ناکارا در مدل BCC 106

    جدول شماره 4-5 اولویت بندی واحدهای کارا با استفاده از روش تعداد دفعات مرجع 110

    فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهاد 112

    5-2-پیشنهادات کاربردی: 115

    5-3-پیشنهادات پژوهشی 115

    ضمیمه 1 : 117

    ضمیمه2:پرسشنامه خودارزیابی بر اساس مدل EFQM 131

    منابع ومآخذ: 131

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت بررسی قالب های لغزنده

مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت بررسی قالب های لغزنده

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت بررسی قالب های لغزنده

    دید کلی :

    پاورپوینت بررسی قالب های لغزنده در 32 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت بررسی قالب های لغزنده در 32 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    فهرست مطالب

    انواع قالب های لغزنده
    قالب لغزنده قائم 
    اجرای پایه پل به روش لغزنده
    قالب لغزنده افقی 
    قالب های رونده
    قالب های پرنده
    اجزای اصلی قالب لغزنده
    یوغها
    پشت بند
    میلگرد گذاری
    اجرای بازشوها
    نمای سطح بتن
    قالب بدنه
    قالب بندی دیوار به روش لغزنده
    موارد استفاده
    کاربرد قالب لغزنده در چاه آسانسور
    سیستم جک
    طراحی قالب
    تراز کردن عرشه
    تراز با جک
    لغزش وبتن ریزی
    مزایا
    معایب
    سیستم بالارونده ریلی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید