فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

مبانی نظری اختلالات نارسایی

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اختلالات نارسایی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اختلالات نارسایی

    مبانی نظری اختلالات نارسایی


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری اختلالات نارسایی
    دارای 57 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    اختلالات نارسایی
    فصل دوم
    الف ) مبانی نظری
    ب ) تحقیقات انجام شده ( پیشینه ی تحقیق )

    تعاریف بیش فعالی
    اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی به شکل های مختلف و با نام های متفاوتی تعریف شده و تقریبا هیچ گاه توافقی در این زمینه وجود نداشته است . برخی از مؤلفان ، تعریف های ویژه ی خود را ارائه
     می کنند . و برخی دیگر از افراد یا برخی از انجمن ها ، معیارهای خاصی را برای تعریف این اختلال به صورت بالینی ، خود در نظرمی گیرند . والدین و مربیان کودکان اغلب اصطلاح بیش فعال را جهت توصیف کودکانی به کارمی برند که سرزنده ، خستگی ناپذیر ، بسیار فعال و پرجنب وجوش هستند . این اختلال معمولا با ویژگی هایی چون بیش فعالی ، تکانشگری ، بی توجهی ، پرتحرک ، بی قرار ، پریشان و مانند اینها توصیف شده و اغلب این نگرش وجود داشته است که آن را ناشی از عوامل زیستی ، آسیب مغزی یادداشت بدانند . در این میان ، درمانگران به تعریفی عملیاتی احتیاج دارند تا در کارهایشان به آن مراجعه کنند . زیرا بدون در اختیار داشتن تعریف عملیاتی مجبور می شوند براساس مفاهیم نه چندان مشخصی هم چون آسیب مغزی ، مشکل های عاطفی ، محرومیت های محیطی و توصیف های مقوله ای گوناگون کارکنند . معمولا تعریف های متعددی که ارایه شده هرکدام برجنبه ای تأکید داشته اند . برای مثال ، وری   ( 1968 ) . در تعریف خود ، بر فعالیت حرکتی بیش از حد تأکید می کند : ( فعالیت حرکتی روزانه ، که به طور معناداری بیشتر ازحد عادی است ) . گاهی براساس نیاز فردی که تعریفی از این اختلال عرضه می کند ، تعریف های متفاوتی از آن به عمل آمده است . برای مثال ، کنت   ( 1994 ) . در واژه نامه ی ورزشی خود این اختلال را : ( فعالیت حرکتی بیش از حد ) تعریف می کند . بارکلی   ( 1982 ) می نویسد اگرچه برسد نشانه ها و ویژگی های بیش فعالی معمولا اتفاق نظر وجود دارد ، ولی هنوز برسر تعریف آن ، چنین توفقی حاصل نشده است . برای مثال ، بسیاری از دانشمندان معتقدند که بیش فعالی فراگیر در تکانشگری بیش فعالی و بی توجهی است . بارکلی ( 1982 ) تعریف زیر را پیشنهاد می کند :
    ( بیش فعالی عبارتست از اختلال رشدی در توجه ، کنترل تکانش ، بی قراری و هدایت رفتار که بطور طبیعی ایجاد می شود و ناشی از اختلال های عصب شناختی بزرگ ، حسی ، حرکتی یا هیجانی نیست ) . 

    تیلور به این تعاریف اشاره کرده است
    1- پرجنب وجوش عبارت است از فعالیت بدنی زیاد . کودک پرجنب وجوش بیش از کودک معمولی تحرک دارد . حرکاتش ناگهانی است و به دشواری می تواند مدتی سرجایش بنشیند . این کودکان با وجود آنکه پرتحرکند . ولی به هنگامی که توجهشان به چیزی جلب می شود می توانند حواسشان را متمرکز کنند . به طورکلی این گونه کودکان پرتوان و پرانرژی اند ، اما گاهی این فعالیت زیاد از اضطراب و عصبانیت ناشی می شود . معمولا این گونه کودکان را نافرمان می دانند چون وقتی به آنان می گویند سرجایشان بنشینند گوش نمی کنند . این رفتار از لحاظ کودکان مشکلی به حساب نمی آید هرچند که ممکن است والدین را خسته کند .
    2- بی قراری یا اختلال در میزان دقت و توجه درکودکی دیده می شود که به دلیل داشتن آستانه دقت کوتاه مدت بیش از حد تحرک دارد و نامنظم و آشفته است .
    3- تحرک یا فعالیت بیش از حد نشانة روانی درکودکانی است که بی قرارند و نمی توانند حواسشان را برچیزی متمرکز کنند . 
    همان گونه که اشاره کردیم تعریف مشخصی از بیش فعالی وجود ندارد که مورد پذیرش همگانی صاحب نظران باشد . بسیاری از پژوهشگران و درمانگران ترجیح می دهند تعریف و معیار تشخیصی وآماری اختلال های روانی   ( 1994 ) . را مورد استفاده قرار می دهند که از پذیرش بسیاری برخوردار است .

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    14
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 57

    حجم فایل:53
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری اختلالات نارسایی
      دارای 57 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری

مرجع فایلهای امورزشی | امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت چرا مزایای اجتماعی به صورت نابرابر تقسیم می شود

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت چرا مزایای اجتماعی به صورت نابرابر تقسیم می شود

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت روان شناسی تربیتی تالیف دکتر علی اکبر سیف

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت روان شناسی تربیتی تالیف دکتر علی اکبر سیف

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت روان شناسی تربیتی تالیف دکتر علی اکبر سیف

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی تالیف دکتر علی اکبر سیف
    دارای 344 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.
     هدف‌های دقیق آموزشی

    از دانشجو انتظار می رود:

    ü آموزش را تعریف کند.
    ü تفاوت بین آموزش رو در روی کلاسی و سایر آموزش‌ها چون آموزش مکاتبه‌ای را بیان نماید و راه‌هایی را برای رفع کم وکسر‌های آموزش غیر کلاسی پیشنهاد کند.
    ü مراحل اصلی مدل عمومی آموزشی را با ذکر مثال توضیح دهد.
    فصل اول:
    مراحل فعالیت‌های آموزشی: معرفی مدل عمومی آموزشی
    ادامه‌ی هدف‌های رفتاری:

    ü
    ü کاربرد مدل عمومی آموزش را در سطوح مختلف آموزش بیان کند.
    ü با استفاده از مدل عمومی آموزش، برای یکی از دروس کتاب‌های دبستانی یا دبیرستانی یک طرح آموزشی مقدماتی تهیه نماید.
    üآموزش کار اصلی معلم است، آموزش به فعالیت‌های از پیش طرح ریزی شده‌ای گفته می‌شود که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان (یادانشجویان) بین معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام می‌شود.
    ü کنش متقابل مبادله‌ی گفتار یا اعمال بین معلم و دانش‌آموزان است.
    ü هر معلم از لحظه‌ای که به فکر آماده شدن برای آموزش یک درس می‌افتد و شروع به تهیه مقدمات کار می‌کند تا زمانی که عملا در کلاس به تدریس مطالب می‌پردازد و نهایتاً در پایان کار به ارزشیابی از میزان آموخته‌های دانش آموزان خود اقدام می کند فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد.
     

    مراحل فعالیت‌های اصلی آموزش:

    .1فعالیت‌های پیش از عمل آموزش
    .2فعالیت‌های پیش از عمل آموزش و ضمن آن
    .3فعالیت‌های ضمن عمل آموزش
    .4فعالیت‌های ضمن عمل آموزش و پس از آن
    مرحله اول:

           فعالیت‌های پیش از عمل آموزش

    ü در این مرحله معلم ابتدا به تعیین مقاصد درس خود، یعنی هدف‌های آموزشی می‌پردازد و آن‌ها را به طور دقیق و روشن یعنی در قالب عبارات و جملاتی که گویای رفتار قابل مشاهده و قابل اندازه‌گیری یادگیرنده باشد در می‌آورد.
    nبعد از آن‌که معلم هدف‌های آموزشی درس را با توجه به طبقه‌بندی هدف‌های آموزشی و متناسب با سطوح مختلف یادگیری مورد نظر خویش آماده کرد، نوبت می‌رسد به تعیین آمادگی دانش‌آموزان یا مشخص کردن ویژگی‌هایی از آن‌ها که برای یادگیری هدف‌های آموزشی تعیین شده پیش نیاز به حساب می‌آیند.
    n ویژگی‌های پیش نیاز نیز باید در قالب عبارات و جملات مشخص کننده رفتار و اعمال قابل مشاهده و قابل اندازه‌گیری یادگیرنده بیان شوند به این بیانات رفتاری از ویژگی‌های دانش‌آموزان رفتارهای ورودی گویند.
    مرحله دوم:

             فعالیت‌های پیش از عمل آموزش و در ضمن آموزش

    ü معلم در تمام مراحل تهیه طرح آموزشی خود، به ویژه هنگام پیاده کردن هدف‌های آموزشی، به طور مرتب و مستمر به یافته‌های روان شناسی یادگیری مراجعه کند و از انواع، شرایط، قوانین و نظریه‌های یادگیری اطلاع حاصل نموده آن‌ها را برای بهبود بخشیدن به فعالیت‌های آموزشی خود و افزایش سطح و سرعت یادگیری دانش‌آموزان مورد استفاده قرار دهد.
    مرحله سوم:

             فعالیت‌های در ضمن عمل آموزش

    ü این مرحله به عمل واقعی آموزش یا تدریس اختصاص دارد.
    ü معلم در اجرای این مرحله از روش‌ها، فنون، تدابیر، و امکانات مختلف آموزشی استفاده می‌کند تا هدف‌های آموزش خود را به بهترین وجهی به ثمر برساند.
    مرحله چهارم:

               فعالیت‌های در ضمن عمل آموزش و پس از آن

    ü کاریرد درست فعالیت‌های آموزشی مستلزم استفاده از وسایل و روش‌های مختلف اندازه‌گیری و ارزش‌یابی، هم در ضمن آموزش و هم در پایان آموزش است .
    ü مراحل آموزشی فوق‌الذکر را می‌توان در تمام سطوح آموزشی به کار بست. به همین دلیل به آن مدل عمومی آموزشی می‌گویند.
    فصل دوم:
    تهیه و تدوین هدف‌های رفتاری

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی تالیف دکتر علی اکبر سیف
      دارای 344 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت آموزش نرم افزار asp.net

RSS feed.

  • [unable to retrieve full-text content]

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید