فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

مبانی نظری عملکرد تحصیلی و عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری عملکرد تحصیلی و عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری عملکرد تحصیلی و عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی

    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری عملکرد تحصیلی و عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی
    دارای 25 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی
    1-عوامل فردی
     بیابانگرد(1382) عوامل فردی را متشکل از موادی همچون هوش، انگیزه، عزت نفس، هدف گزینی، شیوه های مطالعه و میزان دقت و تمرکز می داند. هوش را می توان از عمده ترین و تعیین کننده ترین عوامل موثر در عملکرد تحصیلی به شمار آورد. هوش هر فرد را می توان به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم کرد که هوش عمومی شامل توانایی است که اغلب خاصیت انسان را نشان می دهد. هوش اختصاصی نیز استعداد و توانایی خاصی است که فرد یک یا چند زمینه خاص دارد. طبق این تعریف آخر به دروس مختلف آموزشگاهی دانش آموزان دقت کنیم خواهیم دید که نوعی رابطه بین آن ها وجود دارد. در واقع این گونه نیست که آن دانش آموز در یک درس بسیار قوی و در درس دیگر ضعیف باشد از طرف دیگر ممکن است کمی تفاوت دیده شود مثلا در درس علوم بهتر از تاریخ باشد هوش اختصاصی هم وراثت و هم محیط(فرصت های یادگیری) عوامل تعیین کننده مهمی در توانایی های هوشی هستند. وراثت دامنه یا حداکثر هوش یک فرد را مشخص می کند در حالی که محیط تعیین می کند که فرد در کجای دامنه قرار دارد. در مقابل هوش که تقریبا ذاتی است، انگیزه ها پدیده ای اکتسابی فرض می شود در روانشناسی تربیتی و یادگیری اصطلاح انگیزش در مورد عاملی به کار می رود که دانش آموزان یا به طور کلی یادگیرنده را برای آموختن درس به تلاش و کوشش وامی دارد و به فعالیت او شکل و جهت می دهد. انگیزه تحت تأثیر عوامل گوناگونی همچون نیازها(جسمانی و شناختی) رغبت ها، محرک ها، امیال، گرایش ها، فشارهای محیطی قرار می گیرد. در محیط آموزشگاهی به انگیزه بیشتر از هوش تأکید می شود و عقیده بر این است از میان دانش آموزان دارای هوش معمولی کسانی موفق تر هستند که انگیزه بالاتری دارند. از طرفی انگیزه می تواند درونی و بیرونی باشد.کسانی که دارای انگیزه بیرونی هستند تلاش هایشان فقط برای دستیابی به چیز دیگری است اما کسانی که دارای انگیزه درونی هستند کار را صرفا برای خود و رضایت درونی خود انجام می دهند. عقیده بر این است که انگیزه درونی از قابلیتی به مراتب بالاتر برای رساندن دانش آموزان به پیشرفت و موفقیت برخوردار است هدف گزینی از جمله عوامل موثر و مهم فردی در عملکرد تحصیلی است دانش آموزانی که برای تحصیل خود اهدافی در نظر می گیرند از آن هایی که هدف خاصی را دنبال نمی کنند موفقیت بیشتری را تجربه خواهند کرد. داشتن هدف باعث می شود دانش آموزان برای رسیدن به آنها تلاش کنند اگر این اهداف متناسب با توانایی او باشد و تلاش لازم را انجام دهند موفق خواهد شد و این موفقیت باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و انگیزه او برای تعیین اهداف بعدی می گردد. و اگر اهدافی فراتر از سطح توانایی های خود برگزینند دچار شکست می شود و این شکست به نوبه خود ممکن است انگیزه، عزت نفس و عملکرد تحصیلی وی  را تحت شعاع قرار دهد. دانش آموزانی که از انگیزه درونی بالایی برخوردار هستند اهدافشان را به قصد افزایش دامنه مهارت ها و شایستگی هایشان تدوین می نماید و دانش آموزانی که دارای انگیزه بیرونی بالا هستند اهدافی را بر می گزینند که بتوانند با آن ها شایستگی خود را به دیگران نشان دهند.

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    3
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 25

    حجم فایل:48
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری عملکرد تحصیلی و عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی
      دارای 25 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن

    مبانی نظری آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن
    دارای 49 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    سطوح انگیزه یادگیری بالینی

    چهارچوب این پژوهش از نوع پنداشتی و بر اساس مفاهیمی چون آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن و چگونگی تامین نیازهای اساسی روانی بر اساس تئوری خود تعیین کنندگی استوار است و در راستای آن مفاهیم فوق در محیط بالینی پرستاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
    کلمه آموزش از واژه لاتین “educate” که به معنای آموختن است مشتق شده است.ریشه کلمه آموزش به معنای آشکار نمودن توان بالقوه یک فرد است. آموزش رفتارهای فرد را اصلاح مینماید و باعث تغییراتی در رفتار فرد میگردد که برای وی سودمند است.میتوان گفت آموزش یک فرایند اجتماعی است که اهمیت آن دراصلاح رفتار است(29) و طیف وسیعی از فعالیتها را در برمیگیرد(30).
    همچنین آموزش به فعالیتهای حرفه ای معلم گفته میشود و به عنوان فراهم آوردن فرصتهایی برای اینکه دانشجویان یاد بگیرند، تعریف شده است.پس بنا به تعریف آموزش به فعالیتهایی گفته میشود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی آموزگار طراحی میشود و بین آموزگار و یادگیرنده بصورت کنش متقابل جریان می یابد و نقش معلم صرفا فراهم آوردن شرایط و امکاناتی است که یادگیری را آسان میسازد(33). از این رو آموزش مجموعه  فعالیتهایی است که در خدمت پرورش و کارآموزی قرار دارند(5).
    هایگرن  معتقد است که آموزش فرایندی مرکب است که تعبیر متفاوتی از دیدگاه های مختلف دارد. فیلسوفان عامل اصلی آموزش را مد نظر قرار میدهند و روانشناسان به فرد یادگیرنده و فرایند یادگیری مینگرند و جامعه شناسان به سیستم اجتماعی که در تعامل با گروه و فراگیرنده است، میپردازند( 27 ).
    نظامهای آموزشی و فعالیتهای حاکم بر آن با توجه به پیشرفت جوامع، همواره دستخوش تغییر و تحول است که این امر خود معلول تحولات اجتماعی و علوم مختلف آن می‌باشد. سرعت تحول نظامهای آموزشی به حدّی است که گاهی موجب تغییر کل ساختار آموزشی جامعه می‌گردد(14). از این رو در دنیای امروز هیچ‌کس از آموزش و یادگیری2 بی نیاز نیست و یادگیری بخشی از زندگی انسانها محسوب می‌گردد. شاید به جرأت بتوان گفت که مهمترین اصل زندگی انسانها یادگیری است؛ زیرا انسان از بدو تولد تا انتها با فرایندهای مختلف یادگیری روبه‌رو می‌باشد(31).
    مفهوم یادگیریرا میتوان به صورتهای مختلف تعریف کرد : کسب دانش و اطلاعات، عادتهای مختلف، مهارتهای متنوع و راه های گوناگون حل کردن مسائل مختلف.به گفته هرکنهان و السون  یادگیری یکی از مهم ترین موضوعات در روانشناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف کردن است(5).
    رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری و پیروان مکاتب شناختی، آن را کسب بینش‌های جدید و یا تغییر در بینش‌های گذشته عنوان می‌کنند(31).
    شاید یکی از جامع‌ترین تعاریف یادگیری از دیدگاه مارکس و هلیوس  باشد. در این تعریف آمده است یادگیری یعنی ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر آنکه این تغییر بر اثر اخذ تجربه رخ دهد(5). در جریان هر یادگیری دو شرط اساسی یعنی فراگیر و فراده وجود دارند. البته بدیهی است که فراده یا معلم هرگز چیزی رایاد نمی‌دهد بلکه شرایط را فراهم می‌سازد تا فراگیر یاد بگیرد(14). درتوضیح این تعریفلازم است اصطلاحات تغییرنسبتا پایدار،توانایی بالقوه وتجربهشرح داده شود. منظورازتغییرنسبتا ((پایدار))، تغییری است که دوام دارد.هدف از(( توانایی بالقوه))، عبارت است ازتوانایی که فردوجوددارد، اماهنوز ظاهرنشده است. مثلا عده ای ازما این توانایی را داریم که خلبانماهری شویم اما درحال حاضر نمی توانیم خلبانی کنیم. دراین مورد گفته می شودکهتوانایی مابرای هدایت یک هواپیما بالقوه است و هنوز به فعل در نیامده است.هدفازکاربرد کلمه ((تجربه)) این است که تغییراتی را می توان به عنوان یادگیری به حسابآورد که محصول تمرین باشد نه تغییراتی که دراثر رشد وبلوغ، مثل رشد قد و وزن بهوجود می آید(5 ).

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    4
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 49

    حجم فایل:113
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن
      دارای 49 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

خانه ات را باد برد (شعری از هیلا صدیقی)

خانه ات را باد برد (شعری از هیلا صدیقی)

RSS feed.

  • خانه ات را باد برد (شعری از هیلا صدیقی)

    خانه ات را باد برد (شعری از هیلا صدیقی) شعری زیبا از شاعر جوان

    بیوگرافی هیلا صدیقی, دانلود اشعار هیلا صدیقی

    هیلا صدیقی (زاده ۱۳۶۴ در تهران) شاعر، نقاش و فعال اجتماعی است.

    تو هنوزم نگرانِ وزشِ باد، در موی منی ؟

    مسخِ افیونیِ افسانه ی اصحابِ کدامین غاری ؟

    در کدامین خوابی ؟

    خواب در چشمِ تو ویرانیِ صد طایفه است…

    تشتِ رسواییِ دزدانِ امارت افتاد

    تو نگهدار ، هنوزم دو سرِ شالِ مرا

    پشتِ این پرده ی پوسیده ، تو در خوابی و من

    با همین زلفکِ ممنوعه ی خود

    نردبانی به بلندای سحر میبافم

    تا برآرم خورشید

    و تو در خوابی و آب

    از سرت می گذرد

    و ندیدی هرگز

    توی جنگل ، کاج را

    شب به شب ، جای سپیدار زدند

    و نبودند پلنگان، وقتی

    که دماوندِ اساطیری را

    از کمر، دار زدند

    و به هر دانه برنجی که به رنج

    بر سرِ سفره ی ما آمده بود

    توی شالیزاران

    آهن و آجر و دیوار زدند

    و تو در خوابی و آب

    تشنه ی هامون شد

    خونِ زاینده برید

    و نفس های شبِ شرجیِ هور

    زیر گِل ، مدفون شد

    خانه ات را باد برد

    تشتِ رسوایی و غارت افتاد

    تو نگهدار به چنگت ، شبِ گیسوی مرا

    تا مبادا شبِ قحطی زده ی سفره ی ما

    مشتِ خالی ترا باز کند

    تا مبادا که ببینند همه خوی ترا

    موی مرا

    من حجابم

    نه حجابِ تنِ آزاده ی خود

    من حجابِ تنِ یغما زده و خوابِ توام

    پشتِ این پرده ی پوسیده تو در خوابی و من

    با همین زلفکِ ممنوعه ی خود

    نردبانی به بلندای سحر میبافم

    تا برآرم خورشید

    ((هیلا صدیقی))

تبلیغ خانم بازیگر برای دکتر بارداری اش

تبلیغ خانم بازیگر برای دکتر بارداری اش

RSS feed.

  • تبلیغ خانم بازیگر برای دکتر بارداری اش

    تبلیغ خانم بازیگر برای دکتر بارداری اش

    تبلیغ نیوشا ضیغمی برای دکتر دوران بارداری اش! عکس

    عکس جدید نیوشا ضیغمی در دوران بارداری

    نیوشا ضیغمی بازیگر کشورمان عکس جدیدی از خودش را منتشر کرد.

    این بازیگر ۳۷ ساله که دوران بارداری خود را سپری می کند از دکتر دوران بارداری اش تشکر کرده است.

    نیوشا ضیغمی نوشت:

    *****

    بسیاری خانم های موفق در جامعه ما هستند که باید به بودن هر کدومشون افتخار کرد

    خانم دکتر حاجیان ; دوست عزیز و مهربانم یکی از اون بانوانیه که به بودنش افتخار میکنم

    و براش آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

    نیوشا ضیغمی در کنار خانم دکتر

جدیدترین خبر رفع فیلتر تلگرام

جدیدترین خبر رفع فیلتر تلگرام

RSS feed.

  • جدیدترین خبر رفع فیلتر تلگرام

    جدیدترین خبر رفع فیلتر تلگرام که امروز منتشر شده است را در ادامه خواهید خواند.

    http://pcparsi.com/uploaded/2018/01/8371_273.jpg

    این روزنامه در ادامه نوشت: «روز گذشته اخبار ضدونقیضی درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام به دستور رییس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شد.

    اخباری که می‌گفت رییس‌جمهوری در مقام رییس شورای عالی امنیت ملی می‌تواند با توجه به بازگشت آرامش به کشور،

    استفاده از تلگرام را به شرایط پیش از ناآرامی‌ها برگرداند

    و البته تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری از آن نشد.

    با این حال، رفع فیلتر تلگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی میان ایرانی‌ها بسیار داغ است

    و رفع فیلتری که دو روز قبل از اینستاگرام شد،

    تقاضا برای رفع فیلتر تلگرام را نیز دو چندان کرد.

    سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در همین باره در حاشیه جلسه غیر علنی دیروز مجلس با حضور وزرای اطلاعات، کشور،

    دبیر شورای عالی امنیت ملی، جانشین فرمانده سپاه،

    فرمانده نیروی انتظامی و رییس سازمان صداوسیما گفت

    که رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران آن شد و مقرر شد وزارت ارتباطات تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر اخذ کند.

    بهروز نعمتی تاکید کرد که «با توجه به این که موضوع فیلترینگ به شورای عالی امنیت ملی مطرح بود،

    قرار شد با تمهیدات لازم نسبت به رفع فیلتر اقدام شود،

    البته فیلترینگ تلگرام به تعهداتی که مجموعه تلگرام باید بدهد، بستگی دارد

    به ویژه این که یکی از سایت‌های معاند اقداماتی انجام داد و ابزار اطلاع‌رسانی آن نیز تلگرام بود،

    بنابراین از وزارت ارتباطات خواسته شد تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر تلگرام انجام دهد و در این زمینه مذاکراتی داشته باشد.

    با توجه به این که پشت صحنه اعتراضات اخیر برخی سرویس‌های جاسوسی در منطقه و آمریکا بودند،

    از زوایای مختلف به این موضوع پرداخته شد و مواردی هم توسط نمایندگان مطرح و قرار شد مسئولین مربوطه پیگیری‌های جدی

    درباره این موضوعات داشته باشند و گزارش تکمیلی را به نمایندگان ارائه کنند.»

    تلگرام با بیش از ۴۰ میلیون کاربر در ایران، پرکاربردترین اپلیکیشن در فضای مجازی است

    که نقش مهمی را در ارتباطات فردی و گروهی شهروندان در سال‌های اخیر داشته

    و توانسته برای اقشار قابل توجهی نیز کسب و کار پر رونق را ایجاد کند.

    کسب و کاری که این روزها تحت تاثیر فیلترینگ قرار گرفته و با آن که تقریبا هر کاربر تلگرام،

    یک فیلترشکن برای استفاده از این شبکه روی گوشی همراه یا رایانه خود نصب کرده است

    اما بسیاری از فعالان مجازی، خواستار رفع فیلتر این شبکه پرکاربرد شده‌اند.»

    روحانی: دسترسی به فضای مجازی نباید دائمی قطع باشد(دوشنبه ۱۸ دی ماه)

    حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت:

    همه جا برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند اما مردم به حق می گویند ما را ببینید،

    به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید.

    رییس جمهور با بیان اینکه حوادث چند روز گذشته تجربه‌ای برای مردم و نسل جوان و کسانی بود که زندگی بهتر می‌خواهند، اظهارداشت:

    بعضی‌ها تصور می‌کنند که مردم فقط پول و اقتصاد می‌خواهند،

    اما آیا کسی حاضر است ماهیانه پول قابل توجهی دریافت کند،

    اما به طور مثال شبکه مجازی کاملاً مسدود باشد

    و یا در تردد با خودرو و رفت و آمد به بیرون از خانه با محدودیتی مواجه بوده و حتی حق حرف زدن نداشته باشد.

    مگر می‌شود آزادی و زندگی مردم را با پول خریداری کرد، چرا عده‌ای آدرس غلط می‌دهند و این توهین به مردم است.

    روحانی افزود: مردم مطالباتی دارند که بخشی از آن اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است و باید همه این مطالبات مورد توجه قرار بگیرد.