فروش فایل4

فروشگاه فایل4

فروش فایل4

فروشگاه فایل4

تحقیق اختلالات خودبیمارانگاری، شبه جسمی،ساختگی، تمارض، تجزیه ای، انطباقی و روان تنی در روانشناسی،

تحقیق اختلالات خودبیمارانگاری، شبه جسمی،ساختگی، تمارض، تجزیه ای، انطباقی و روان تنی در روانشناسی،

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

تحقیق اصول ایمنی در کارگاه ها

تحقیق اصول ایمنی در کارگاه ها

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی

مرجع فایلهای امورزشی | بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی

    بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی


    بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی
    دسته: فقه،حقوق،الهیات
    بازدید: 2 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 36 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 44

    هدف از این مقاله بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی می باشد که در 44 صفحه و در قالب ورد ارائه شده است

    قیمت فایل فقط 19,000 تومان

    خرید

    دانلود مقاله رشته حقوق

    بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی

    چکیده :

    نظریه برچسب زنی (Labeling Theory) یکی از مشهورترین نظریات مطرح در حوزه جرم شناسی است ؛ نقش صاحبان قدرت در تعریف جرم و تعیین مجرم ، آثار  برچسب زنی و راهکارهای پیشگیری از برچسب خوردن افراد محورهای این نظریه را تشکیل میدهند. با بررسی محورهای نظریه برچسب زنی در منابع اسلامی ملاحظه میشود که هر چند که میان مبانی دینی و مبانی نظریه برچسب زنی سنخّیتی وجود ندارد، ولی برچسب خوردن فرد در نتیجه وارد شدن به نظام کیفری در آموزه های اسلامی مطرح بوده و راهکارهایی برای پیشگیری از آن پیش بینی شده است که از آن جمله میتوان به بزه پوشی، عفو، توبه و اصلاح ذات البین اشاره نمود. 

    واژگان کلیدی: 

    نظریه برچسب زنی

    آیات قرآن

    روایات

    بزه پوشی

    عفو

    میانجیگری

    توبه

    مقدمه 

    دیر زمانی است که متفکّران و صاحب نظران حوزه های مختلف علم و اندیشه ، این نکته را واقعیّتی انکار ناپذیر در حیات فردی و اجتماعی انسان می دانند که برچسب زدن می تواند تاثیری تعیین کننده بر رفتار و شخصیّت فرد داشته باشد. آنان از چشم اندازهای مختلف و با سخنان و تعبیرهای گوناگون از این واقعیت سخن گفته اند. هاوارد بکر (Howard Becker) و همکاران او دیدگاه خود را در این زمینه در قالب نظریه ای با عنوان «نظریه برچسب زنی » ارائه داده اند. به طور کلی، دیدگاه برچسب زنی با این فرض که جرم ، یک فرایند اجتماعی می باشد، آغاز شد. کانون توجه این دیدگاه ، معطوف به ماهیت کنش متقابلی است که میان مجرم و مقامات دستگاه جزائی به وقوع می پیوندد. نظریه پردازان برچسب زنی، مدعی اند که اصولاً این اعمال نظام جزائی ومقامات آن است که تعیین می کند چه چیزی را باید جرم محسوب داشت ودر نگاه آنان ، مجرمانه خواندن رفتار یا مجرم شمردن فردی خاص ، بسته به افرادی است که در عمل چنین برچسبی را وارد می آورند و در واقع افرادیکه مناصب قدرت را در درون نظام جزائی دارا هستند، کنش های خاص افرادی معین را به عنوان کنش های مجرمانه تعریف میکنند (ممتاز، ١٣٨١، ١٠٧). 

    از نظر بکر، مفهوم مجرم تعریفی است که جامعه می سازد. منظور او، این است که گروه های اجتماعی با ساختن قوانینی که خدشه دارکردن آنها کج رفتاری محسوب می شود، مفهوم کج رفتاری را می سازند. در عین حال ، این قوانین را در مورد افراد خاصی به کار می گیرند وبه آنها برچسب بیگانه می زنند. از این نظر، جرم ، کیفیت عملی که واقع شده ، نیست ، بلکه پیامد اعمال آن قانون توسط دیگران نسبت به فردی است که مرتکب آن شده است . در این معنا مجرم کسی است که این برچسب به شکل موفقیت آمیزی در مورد او به کاربرده شده است وجرم نیز رفتاری خواهد بود که دیگران به همین شکل برآن برچسب زده باشند ( Walklate .(,1998 ,p 24

    مطابق این دیدگاه ، زمانیکه بر چسب مجرم بودن به طور موفقیت آمیز بر فرد وارد می شود وهنگامی که عمل برچسب زنی صورت می گیرد، بدنام کردن نیز اتفاق می افتد. برای نمونه یک برچسب منفی ممکن است تحت عنوان «بزهکار نوجوان » معرفی شود. آن هم تنها به این خاطر که ادعا شده است وی کالایی را از یک مغازه دزدیده است و با وارد آمدن برچسب منفی، نام فرد مورد نظر در معرض لکه دار شدن قرار می گیرد؛ بنابراین افراد دیگر در برابر آن شخص ، با توجه به عنوان برچسبی که به او زده اند، بدون توجه به آنکه آن فرد در حقیقت امر ودر زندگی واقعی خود چه رفتاری را انجام می دهد و دارای چه قابلیت های مثبت دیگری می باشد، واکنش نشان می دهند.

    در طول زمان ، اگر یک برچسب منفی به فردی اطلاق شود، این امکان وجود داردکه فرد به برچسب جدید خود اعتقاد پیدا کند و حتی هویت خود را تغییر دهد تا متناسب با این برچسب ِجدید گردد. یک نتیجه عمده بدنامی، آن است که افرادی که برچسبی منفی خورده اند، نه تنها در اعمال مجرمانه بیشتری درگیر می شوند بلکه آرامش خود را در همراهی با کسانی می یابندکه به همان شکل ، بیگانه قلمداد شده اند ودر نتیجه به هم نشینی با آنان ترغیب می شوند؛ همنشینی ای که معمولا در چهره خرده فرهنگ های مجرمانه جلوه گر میشود (p٤٦ ,١٩٨٢ ,Prins). 

    در این دیدگاه ، سنجش جرم عملا فرایندی را تشکیل می دهد که در خلال آن ، افرادی که مناصب قدرت را در درون نظام جزائی در دست دارند، کنش های خاصّ افرادی معیّن را به عنوان کنش های مجرمانه تعریف می کنند. بنابراین ، یکی از قلمروهای اصلی تحلیل در دیدگاه برچسب زنی، مناسبات موجود میان مجرم و افرادی است که قدرت وارد آوردن برچسب را دارند. پیامد این قبیل مناسبات ، احتمال وقوع بدنامی است . نظریه پردازان برچسب زنی بر آنند که فرایند برچسب زنی می تواند آثار منفی خاصّ خود را داشته باشد؛ آثاری از این دست که ممکن است شخص برچسب خورده ، نقشی را به خود بپذیرد که در آن برچسب به او نسبت داده میشود. به بیان دیگر اگر بر شخصی انگ مجرم وارد آید، این امر ممکن است موجب شودکه او به شکلی متناسب با آن برچسب رفتارکند. در واقع می توان گفت دیدگاه بر چسب زنی به آثار وارد آمدن برچسب بر روند رشد و تحول روانی و اجتماعی مجرمان اشاره دارد 

    (وایت و هینز، ١٣٨٣، ١٨٥).

    بنابراین در نگاه یک نظریه پرداز برچسب زنی، پیامدهای احتمالی و منفی فرایند برچسب زنی، باور لازم بودن مداخله در نخستین گام را تحت الشعاع قرار می دهد. به نظر آنان بدنامی ناشی از مداخله رسمی دستگاه جزائی به خوبی می تواند افراد جوان را به سوی فعالیّت در نوعی پیشه مجرمانه سوق دهد. از این رو دیدگاه برچسب زنی یاد آور می شود که واکنش نظام جزائی در برابر رفتارهای مجرمانه باید مبتنی بر نوعی سیاست تغییر مسیر باشد. بدین معنا که باید تلاش کرد تا قشرهایی خاص از مجرمان به مسیری جدای از مسیرهای رسمی دادرسی در نظام جزائی هدایت شوند. مسیری که آنان را از تماس با بخش عمده ای از ارکان رسمی این نظام به دور میدارد و از این طریق ، احتمال بدنام شدن آنان را کاهش دهد (همان ، ١٨٦). 

    فهرست مطالب

    بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی 1

    چکیده : 2

    واژگان کلیدی: 2

    مقدمه 3

    با توجه به مطالب ذکر شده ، محورهای زیر را میتوان به عنوان محورهای اصلی نظریه برچسب زنی بیان کرد: 6

    الف ) نقش صاحبان قدرت در تعریف جرم و تعیین مجرم 7

    ب )آثار دخالت نهادهای کیفری و برچسب خوردن فرد مجرم 12

    ج )راه حل های کنترلی 20

    ١)بزه پوشی 20

    ٢)عفو 24

    ٣)توبه 26

    ٤)میانجی گری و اصلاح ذات البین 31

    ٥)سخت گیری در اثبات جرم 37

    نتیجه 39

    منابع و مآخذ 40

    قیمت فایل فقط 19,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی , نظریه برچسب زنی , مقاله نظریه برچسب زنی , محورهای اصلی نظریه برچسب زنی , نظریه برچسب زنی در منابع اسلامی , راهکارهای پیشگیری از برچسب زنی , نظریه برچسب زنی در جرم شناسی , نظریه برچسب زنی doc , رفتار برچسب زنی , نظریه انگ

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت آموزش درس ششم کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی ( سنگ ها )

فروشگاه فایل و مقاله آموزشی2

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی

فروشگاه فایل و مقاله آموزشی1

RSS feed.

  • فروشگاه فایل و مقاله آموزشی1

    پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی


    پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی
    دسته: علوم تربیتی
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 515 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 52

    پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی شامل 52 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی و اجتماعی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی

    پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی شامل 52 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی ، اجتماعی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    هدف اصلی آموزش هنر و زیبایی شناسی را می توان یادگیری مبتنی بر هنر یا یادگیری از طریق هنر تعریف کرد (اسمیت، 2005). به طوری که ماکسین گرین اظهار می­کند منظور از آموزش زیبایی شناختی، ” تواناساختن کودکان و نوجوانان به بیان ادراکات، احساسات، و ایده­ های خود از راه شکل­ دهی تأملی رسانه­ هایی، نظیر: نقاشی، سفال، نگارش، موسیقی، و حرکات بدنی است “. و به طوری که، سیکیس (1982) بیان می­کند،همه دانش ­آموزان باید زبان هنر را بیاموزند تا به زندگی­ شان معنا دهند. انتظار بر آن است که دانش آموزان بتوانند تجارب انسانی را به بیان هنری تبدیل کنند، از محصول هنری خود و دیگران به منظور ساخت معنا بهره بجویند و دریافتی آگاهانه از هنرها را پی­ ریزی کنند. آموزش زیبایی شناختی در کنار پرورش ادراک و حساسیت هنر، به پرورش برخی ویژگی ­های شخصیتی معینی، نظیر خلاقیت، تخیل، اعتماد به نفس، پشتکار و روح نقاد می­ پردازد.

    هنرهای زیبا فرآیند یادگیری را ارتقا می دهند. دستگاه­ هایی که هنر پرورش می­ دهد، شامل دستگاه­ های در هم­ تنیده حسّی، عاطفی، شناختی، احساسی و توانایی­ های حرکتی می­ شوند. در واقع، آن­ها نیروهای محرک ورای همه یادگیری ها هستند. این بدان معنا نیست که نمی­توان بدون هنر یاد گرفت، چرا که بسیاری بدون هنر یاد می ­گیرند. اما هنر فرصت­ هایی برای رشد و بلوغ دستگاه های چندگانه مغز به طور همزمان فراهم می­آورد که سنجش هیچ یک آسان نیست چراکه از فرآیند هایی پشتیبانی می کنند که نتایج در هم آمیخته ­ای دارند.

    دستگاه­ها و فرآیندها به خودی خود نتیجه ای ندارند. آزمودن نتایج به جای فرایندها رشد دستگاه­های عصبی– زیستی راکه به آنها اتکا می­ کنند، محدود می­ سازد. در این صورت دانش­ آموزان به جای توجه به فرایند تولید هنری و درک زیبایی تلاش خواهند کرد هنر را به کناری نهاده و برای اخذ نمرات ممتاز بکوشند بهتر است، هنر وارد دنیای بازی نمره­ ها نشود. آلودن هنر با ارزشیابی­ های کمی سبب می­ شود هنر و دروس زیبایی­ شناسی به جای آن که روح افزا و خلاقیت­ زا باشند به زوال اندیشه و احساس می­ انجامند(فیسکی، 1999).

    و …

    فهرست مطالب

    ابتدای زندگی
    دیدگاه‌ها
    مسئله قدرت
    فوکو و انقلاب ایران
    آثار
    زندگی شخصی
    پایان

    عنوان : هویت زیباشناختی برنامه درسی

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 516 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 52

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی , پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی , دانلود پاورپوینت هویت زیباشناختی برنامه درسی , پاورپوینت رایگان هویت زیباشناختی برنامه درسی , پاورپوینت هویت زیبا شناختی برنامه درسی , پاورپوینت کارکرد تربیتی هنر , پاورپوینت ضرورت آموزش هنر و زیبایی شناسی در آموزش و پرورش , دانلود هویت زیباشناختی برنامه درسی , هویت زیباشناختی برنامه درسی , تحقیق هویت زیباشناختی برن

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید